Hej
Vi har hängavtal med Byggnads (Teknikinstallationsavtalet) och enligt deras lista är Visma Lön 600 inte certifierat för att redovisa via fil, men de hänvisar till en mycket gammal version (2011.1)
- Stämmer detta fortfarande?
- Varför kan inte vi använda oss av denna fil när det är exakt samma information som efterfrågas
oavsett avtal?
Mvh
Marie
Löst! Gå till lösning.
Hej @mariesvens
I Visma Lön 600 kan du skapa en fil för rapportering till Byggnads. Läs mer om hur det fungerar i hjälpavsnittet ByggLÖSEN
Har även varit i kontakt med supportansvarig för programmet och vi tycker båda att det är lite märkligt att ditt avtal hänvisar till information som är så pass gammal.
Har du ytterligare funderingar och frågor kring detta tror jag att det är bättre att du slår en signal till supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Trevlig helg
/Tinna
Hej
Jag skrev är på forumet eftersom jag inte fick svar på min fråga när jag ringde supporten.
Enligt er borde jag alltså kunna använda filen?
Med vänliga hälsningar
Marie
Hej @mariesvens
Vi har stöd från Byggnads, men vi har inte kännedom om de potentiella skillnaderna i ert hängavtal. Om det är enligt det du skrev tidigare, att samma information efterfrågas, borde du kunna använda vår fil. Har du försökt? Skapa en fil och ladda upp den med din inloggning till Byggnads. Får du något felmeddelande, eller fungerar det?
Ha en fortsatt fin dag
/Tinna
Hej Tinna,
Det är inget problem att hämta informationen nu när jag fyllt i de poster i anställningsregistret som krävs. Däremot har jag inte skapat någon fil än. Dels har vi inte fått någon inloggning än, vilket jag jagar Byggnads om. Dels vill jag inte läsa in felaktig information som sedan inte går att backa. Vad "Inte certifierade" innebär står ju inte förklarat i läst information.
Vi kommer nog inte längre här nu. Jag tackar för ditt tålamod.
Jag kontaktar supporten om det visar sig att andra problem uppkommer.
Ha en fortsatt fin dag
//Marie
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.