Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

mariesvens
MEDLEM

Bygglösen

Hej 

Vi har hängavtal med Byggnads (Teknikinstallationsavtalet) och enligt deras lista är Visma Lön 600 inte certifierat för att redovisa via fil, men de hänvisar till en mycket gammal version (2011.1)

- Stämmer detta fortfarande?

- Varför kan inte vi använda oss av denna fil när det är exakt samma information som efterfrågas
   oavsett avtal?

Mvh 
Marie

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @mariesvens

I Visma Lön 600 kan du skapa en fil för rapportering till Byggnads. Läs mer om hur det fungerar i hjälpavsnittet ByggLÖSEN

Har även varit i kontakt med supportansvarig för programmet och vi tycker båda att det är lite märkligt att ditt avtal hänvisar till information som är så pass gammal. 

Har du ytterligare funderingar och frågor kring detta tror jag att det är bättre att du slår en signal till supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

Trevlig helg

/Tinna

Hej 

Jag skrev är på forumet eftersom jag inte fick svar på min fråga när jag ringde supporten.

Enligt er borde jag alltså kunna använda filen?

Med vänliga hälsningar

Marie

Hej @mariesvens 

Vi har stöd från Byggnads, men vi har inte kännedom om de potentiella skillnaderna i ert hängavtal. Om det är enligt det du skrev tidigare, att samma information efterfrågas, borde du kunna använda vår fil. Har du försökt? Skapa en fil och ladda upp den med din inloggning till Byggnads. Får du något felmeddelande, eller fungerar det?

Ha en fortsatt fin dag

/Tinna

Hej Tinna,

Det är inget problem att hämta informationen nu när jag fyllt i de poster i anställningsregistret som krävs. Däremot har jag inte skapat någon fil än. Dels har vi inte fått någon inloggning än, vilket jag jagar Byggnads om. Dels vill jag inte läsa in felaktig information som sedan inte går att backa. Vad "Inte certifierade" innebär står ju inte förklarat  i läst information. 

Vi kommer nog inte längre här nu. Jag tackar för ditt tålamod.

Jag kontaktar supporten om det visar sig att andra problem uppkommer.

Ha en fortsatt fin dag

//Marie