Jag använder Visma Lön 300. Jag har en anställd som har förskottssemester som ska skrivas bort efter 5 år. Detta har inte skett med automatik i Visma. Hur gör jag för att få bort denna skuld?
Jag har skrivit in summan på den anställde för att skriva bort semesterförskottsskulden och sparat men summan står kvar. Men om jag skriver ut en semesterskuldlista finns den inte med där längre. Varför finns den kvar på den anställde i fliken 5 Semester???
Hej @catarina ScF
Det låter som att du har gjort helt rätt, och jag håller med om att det borde stå 0,00 i fältet för återstående skuld.
Du har alltså gått in under Register -> Anställda -> dubbelklickat på den anställde och klickat på fliken 5 Semester. Vid fältet Semesterförskottsskuld har du bokat bort summan genom att ange den i rutan Avskrivning. När du sedan sparar, verkar beloppet fortfarande stå kvar i rutan Återstående skuld. Eftersom skulden ändå visas som återstående efter detta behöver du kontakta vår support så ska vi ta en titt på vad som hänt och uppdatera mig gärna när du vet vad det berodde på så blir jag glad.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.