Hejsan!
Tänker att det beror på lite vad du är ute efter att konsulten ska ha för tillgång i Lön Anställd. De som kan använda och arbeta i Visma Lön Anställd är de som finns upplagda som anställda i Visma Lön och ska stämpla sina tider i sin kalender, samt de som arbetar som löneadministratörer för företagets löner. Är kanske inte helt med på vad du menar när konsulten ska stämpla arbetad tid trotts att hen inte är anställd? Vilken arbetad tid ska hen registrera? 🙂 Tänkte främst på att den arbetade tiden som registreras ska över till Visma Lön för löneutbetalning.
Ska konsulten vara upplagd som löneadministratör och hjälpa till med anställdas kalendrar, attestera och annat så behöver hen finnas upplagd i Visma Lön under Arkiv - Användare - Användare. När detta är gjort så gör ni en synkronisering av register via Arkiv - Synkronisera Internettjänster för att konsulten sedan ska få ett mejl och kunna logga in till tjänsten. Då har hen samma behörigheter som andra löneadministratörer, alltså kan man attestera tider, ändra arbetsscheman, ändra avtal och se alla anställdas kalendrar bland annat.
Återkom om något känns oklart.
/My