Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sofia Nielsen
MEDLEM

Lönespec

Jag har 13 anställda och bara på en av dem visas inte saldot för semesterdagar på lönespecen. Hur aktiverar jag det? 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Sofia Nielsen 

 

Välkommen som ny forummedlem. 

 

Det skulle kunna vara så att den personen har semestervillkor 30 och då handlar det inte om semesterdagar utan endast om pengar. Kontrollera hur det ser ut inne på den anställda under Personal - Anställda - Fliken 5 Semester

 

Står det villkor 30 där så är det därför du inte ser några semesterdagar på lönebeskedet. Återkom gärna och berätta hur det går för dig så hjälps vi åt. 

 

/Tinna

Sofia Nielsen
MEDLEM

Tack för ditt svar! Jag har kikat på detta och personen har precis samma semestervillkor som de övriga. I Visma 300 kan jag se antalet dagar, sparade dagar m.m. Men varken på lönespecen eller i Visma Lön Anställd visas några dagar. Väldigt märkligt. 

Hej igen @Sofia Nielsen 

Så märkligt! Kolla även så du inte har lagt in semesterdagar på den anställda i förväg. Har varit med om att det ser lite konstigt ut då. Om inte min teori stämmer vill jag definitivt att du ringer supporten så vi kan felsöka tillsammans med dig. Jag blir väldigt glad om du uppdaterar sedan om vad jag missade.  

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna