Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Negation som förvirrar i Lön Direkt

Hej!

 

Vill bara statuskolla detta eftersom det förvirrar mig var eviga gång jag kollar status på löner.

Mikaelstergren_0-1725632833876.png

"Ej skickad"?
Hade det inte varit mer logiskt med "Skickad" och att pricken blir grön när man är klar med allt man ska göra?

Trevlig helg på er!

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Mikael Östergren 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Jag är lite osäker på om jag förstår din fråga korrekt. När filen har skickats ändras "statusen" till "skickad", och en grön markering visas, precis som på bilden till vänster. När statusen ser ut som på den vänstra bilden, betyder det att inget är klart än.

 

 

Återkom gärna om jag har missuppfattat dig. 

 

Ha det fint

/Tinna

 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Hmmm... har hjälp med löner från en konsult så jag tar bara biten där jag går in och signerar betalningen (SEB, bankkoppling).
Så, verkar som att det är något som inte går rätt till här när jag inte får en grön bock på att betal1ning är gjord.

Jag vet med mig att jag skickat och signerat den senaste här. Men så här ser det ut:

Mikaelstergren_0-1725874365666.png

Ah, "Skickad status" refererar till om man skickat lönebeskeden? (jag trodde det var något annat...)
Måste man skicka dem? Det är bara jag och en till i firman och ser inte behovet av lönebesked när det ligger så man ser dem här.

 

Hej @Mikael Östergren !
Om det är inställt att de anställda får sina lönebesked på pdf så sparas det en pdf-fil med lönebesked på din dator, det skickas alltså inte ut något då.

Så för att statusen ska ändras till "Skickad" så behöver skicka lönebesked. Vi jobbar även med att förbättra den sista sidan (Betala och bokför) i programmet! 

/Agatha