Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

imadprins
MEDLEM

Omstart av Visma - Hur gör jag med tidigare lönekörningar?

Hej

Jag har behövt göra omstart av företag. Jag har Visma Lön Direkt. Alla tidigare lönekörningar har försvunnit. Och jag behöver kunna matcha arbetsgivardeklarationerna & momsdeklarationerna med händelserna i skattekontot. Vad är lösningen?

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @imadprins 

Innan du gör en omstart är det viktigt att gå noga läser igenom hjälpavsnittet Omstart av företag

Där står så här:
Viktigt! Du ska inte starta om Visma eEkonomi om du använder Visma Lön Smart eller Visma Lön Direkt, då raderas alla uppgifter i löneprogrammet. För mer information eller hjälp, kontakta gärna vår support så hjälper vi dig. Visma Spcs support

Jag vet faktiskt inte om vi kan hjälpa dig om du redan har startat om men slå en signal till supporten och hör vad du kan göra så här i efterhand. 

Lycka till och jag hoppas att det löser sig. 

Jag har kvar verifikationerna "lönebesked" från året. Eftersom en lönekörning är en verifikation, kan jag bara inte skapa samma verifikationer själv?

Helt otroligt att Visma inte har tänkt på att man ibland är tvungen att göra omstart. Man bör kunna exportera alla deklarationer och lönekörningar precis som bokföringsdata.

Hej igen @imadprins 

Har du varit i kontakt med supporten nu?Jag har inte mer info kring omstart än det jag har delat med dig här i forumet så därför behöver du slå en signal till supporten

Vänligen Tinna

imadprins
MEDLEM

Tack för hjälpen!

Jag tar kontakt med dem.