Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarinaM_
UTFORSKARE

Schemlägga utskick av lönebesked funkar inte

Hej,

Vi har schemalagt att lönebeskeden skulle skickas iväg idag. Men inget är utskickad TROTS att det står att det är skickat 2024-02-16. Varken skickad till appen Visma Lön Anställd eller Kivra. Se bild nedan.

 

CarinaM__0-1708089569648.png

//Carina

5 SVAR 5
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @CarinaM_ och tack för din fråga.

 

På bilden du har bifogat ser jag att du har valt att schemalägga lönespecifikationerna 17 februari, vilket står på det datum som står i rutan för Schemalägg. Att de står som skickade beror på att du i programmet valde att lönebeskeden är redo för att skickas 16/2, men dessa kommer inte skickas förrän 17/2.

 

Återkom gärna om något känns oklart eller om du har någon annan fundering.

Trevlig helg!

/Tinne

Hej Tinne,

Nej, lönebeskeden var schemalagda att skickas 16/2. Skärmbilden ovan var taget 16/2 med 17/2 lagd som default (när jag var inne på den vyn - inget jag har fyllt i), men med status skickad 16/2.

Att det var schemalagd 16/2 och med status skickad 16/2 fick mig att reagera när jag inte fick lönebeskeden. Efter några klick så triggades systemet igång och lönebeskeden skickades ut samma dag, 16/2. MEN detta var efter att jag har klickat runt. Systemet schemaläggningen funkade inte riktigt.

 

//Carina

Hej @CarinaM_ 

 

Tack för ditt förtydligande. 

 

Ok men nu har du fått iväg lönebeskeden om än efter lite handpåläggning och runtklickande?  Så är inte tanken att du ska behöva ha det.

 

Jag rekommenderar att du slår en signal till oss så får programsupporten skapa ett ärende och om möjligt felsöka vidare.  

 

Välkommen att kontakta oss.

/Tinna

Hej Tinna,

Jag hör av mig till er support om samma sak händer vid nästa lön.

 

//Carina

Ja gör det @CarinaM_ för du ska inte behöva klicka runt och trigga igång systemet som du behövde nu senast. 

 

Ha det fint och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna