Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Elin Gustafsson
NY MEDLEM

Sjukfrånvaro 1 dag/v

Hej,

Jag har en anställd med timlön (fast schema 40 h/v) som är sjukskriven 1 dag per vecka. Nu har dag 15 passerat och jag lyckas inte lägga in frånvaron korrekt då hur jag än gör så registreras sjuklön. Den anställde får sjuklön från FK dessa dagar. Hur gör jag för att det ska bli korrekt?

Mvh Elin

2 SVAR 2
Ella1978
MEDLEM

Hej.

Normalt sett brukar man vara sjukskriven del av dag om det är en längre period.

Systemet känner inte av att det är en sammanhängande period utan det blir en ny karens varje dag per vecka du lägger in?

Vad står det på personens läkarintyg? Om personen uppnått dag 15 bör det finnas ett läkarintyg där det framgår hur personen är sjukskriven from dag 8 och framåt.

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Jag hoppar in här i tråden också. Precis som @Ella1978 skriver så känner inte programmet av att det är en sammanhängande period eftersom det hinner passera 5 kalenderdagar varje gång. Jag misstänker att du får upp både karens och sjuklön för varje ny registrering.

Om det är så att personen är sjuk del av dag (fast att det sett till totalen blir 1 dag per vecka) rekommenderar jag dig att registrera det precis så. Det innebär alltså att du räknar ut vad det blir i procent och lägger in det per dag. 

Hoppas att detta hjälpte dig något. Jag önskar dig en fin helg när det är dags! ☀️
/Ebba