Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ansun_
UTFORSKARE

Terminalläge

Vi använder oss idag av en gemensam dator med terminalläge för in- och utstämpling för vår personal. Min fråga är om någon vet om det går att använda sig av terminalläget på flera datorer?

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @ansun_ 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

Förstår att det hade varit smidigt för er att använda terminalläget på flera enheter, även om det inte är den avsedda funktionen. 

 

Jag har testat att logga in på den första terminalen (min dator) och därefter logga ut från den andra terminalen (min iPad). Knappen på terminal 1 uppdateras då inte automatiskt till en "stämpla in" knapp förrän jag manuellt refreshar/uppdaterar den enheten. 


Så det fungerar men begränsat och vi rekommenderar att du använder terminalläget på en enhet i taget för att undvika den begränsning.
 

Lämna gärna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Lön Anställd genom att klicka på knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma Lön Anställd. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

 

 

 

Ha en fortsatt fin dag. 

/Tinna

Tack för svaret.

Jag tolkar det som att det skulle vara möjligt om det inte är samma personer som använder de olika terminallägena.

Tex person A o B använder dator 1 och person C o D dator 2. Stämmer det?

Hej igen @ansun_ 

 

Ja då ska det fungera utan problem 🙂

 

/Tinna

 

carita2
MEDLEM

Hej ! Vi ska gå i skarptläge imorgon för tidregistrering för anställda med terminalläge. Liten fråga knapparna kommer dom upp automatiskt eftersom man lägger in de anställda och går dom att döpa om ?. Samt måste man logga in sig med lösenord varje dag eller ligger man kvar där i och med att man loggat in sig första gången?

ansun_
UTFORSKARE

Hej!

Alla anställda måste första gången logga in i terminalläget sedan har de sin "egna ruta" med namn på skärmen. Ibland kan någons "ruta" försvinna och då måsta de logga in igen. Beror oftast på att någon kommit åt x så rutan har blivit raderad. 😉

Detta har fungerat bra för oss i många år med en gemensam dator för tidsregistrering.

carita2
MEDLEM

LÅTER BRA MEN KAN MAN ÄNDRA PÅ KNAPPEN ? OCH LOGGAR MAN IN SIG MED LÖSENORD VARJE GÅNG MAN STÄMPLAR IN OCH UT

ansun_
UTFORSKARE

Jag vet inte riktigt vad du menar med "ändra på knappen". Som jag skrev så loggar du in en gång och då kommer din ruta upp, du behöver bara logga in igen om rutan har försvunnit. I rutan står Namn, företagets namn och en knapp för in och en för ut. Bifogar en dålig bild men du ser hur det ser ut.Bild1.png