Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Esther1
MEDLEM

Uttag av komptid i pengar

Hej!

Jag undrar om det är möjligt för lön administrationen att göra ett uttag av komptimmar i pengar. Jag har samlat på mig 43 timmar och skulle gärna vilja ha ut dem som pengar istället för komptid/komptimmar. 

Jag har kollat på er hemsida och det står att löne administrationen ska kunna hjälpa till med det, dock har administratören på min arbetsplats inte riktigt koll på det och påstår att det inte ska gå att justera om man redan har valt övertid i komptid istället för övertid i pengar. Lagret jag jobbar på använder sig av E-handelsavtal (utan kollektivavtal) kanske det påverkar något i det här men om det finns möjlighet att göra uttag av komptimmar på er tjänst så tycker jag att det är konstigt at vår löne administrationör vägrar. Det är flertal på företaget som har frågat men inte har fått ett konkret svar.

MVH Esther 
1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Esther1 

Som anställd bör du vända dig till din löneadministratör för att få hjälp med detta. Om din löneadministratör inte vet hur detta ska hanteras, är hon välkommen att kontakta vår support för att få vägledning. Vi visar gärna hur hanteringen sker i vårt löneprogram.

Vi har flera olika löneprogram/lönetjänster och hanteringen kan se olika ut i dessa, men det är möjligt i samtliga att betala ut komptiden som ligger i tidbanken i pengar i efterhand.

Ha en fin dag 🌻