Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

Visma 600 - bokföringsunderlag som fil - Skrivare = PDF

Hej,
När man ska skriva ut bokföringsunderlag så står det skriv ut / skapa fil.

Hur gör man om man vill skapa en fil som man kan ladda upp till sitt ekonomi program, går det?

 

Kan man ändra så att alla utskrifter alltid går till PDF och inte till en skrivare?
Idag måste jag gå in och ändra standardskrivaren till PDF skrivare för att slippa få ut onödiga papper i skrivaren.

 

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @MalinHolmstrom 

 

Tack för att du kontaktar oss. 

 

I Lön 300/600 kan du ska skapa en SIE-fil för bokföringsunderlaget som du sedan kan läsa in i ditt ekonomiprogram. Gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Export och markera rutan Skapa SIE4-fil för bokföringsunderlaget samt bläddra dig fram till en sökväg där du vill att filen sparas.

 

De skrivarinställningar som du kan göra i löneprogrammet hittar du under Arkiv - Skrivarinställningar. Hos mig ser det ut så här och jag får allt i pdf-format.

 

 

Hoppas det löser sig och att du får en fin dag. 
/Tinna
 

MalinHolmstrom
UTFORSKARE

Tack, nu har jag aktiverat så att det skapas en SIE4 fil.

Hos mig verkar systemet ta standard skrivarinställningar. Så har jag en vanligt skrivare som standard skrivare så är det den som väljs.
Så jag brukar gå in och ändra standard skrivare till PDF (på samma ställe som du hänvisar till), men det är lätt att man missar det och därför hade det varit bättre om man kunde gjort ett eget val i Visma 600 som inte baseras på standard skrivaren i Windows.

Bra att det löste sig med SIE4-filen och du har helt rätt i att programmet går på din standardskrivare. Jag tror inte att detta är något vi kommer att ändra men du har självklart möjlighet att framföra dina tankar direkt till våra utvecklare av programmet via knappen Förbättringsförslag enlig bild nedan. 

 

 

Ha en fin dag

/Tinna