Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lina__16
MEDLEM

Visma Lön Anställd & Visma Lön 600

Hej,

 

Vi har sedan tidigare aktiverat Visma Lön Anställd för lönebesked, men skulle nu även vilja testa funktionen att rapportera tid/avvikelser, men får inte det att fungera. Tjänsten är aktiverad i Visma lön sedan tidigare (då vi skicka lönebeskeden via Lön Anställd) och jag är tillagd som administratör under Användare och jag har även lagt in min inloggningsuppgifter under Användare - Inloggning vismaspcs.se (allt detta är gjort sedan tidigare)... Det funkar att logga in till tjänsten via Visma lön, men jag kan inte göra några inställningar i tjänsten utan det ser ut som jag blivit inloggad som en "anställd" och inte som administratör... Vad kan vara fel?

 

 

Så här ser det ut när jag loggar in:image.png

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Lina__16 

 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Av bilden att döma verkar det som om du endast har aktiverat Min lön/Kivra. 
 

Det du behöver göra nu är följande: :
Inne i Lön 600 går du till Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Integrationer och bockar i Använder Visma Lön Anställd och klicka sedan på spara.


Aktivera de anställda genom att antingen gå till Personal - Anställda - Aktivera anställda vid Digitala tjänster och markera vilka anställda som ska använda tjänsten och från vilket datum de ska börja tidrapportera.


Alternativt kan du gå in på varje anställd individuellt under Flik 1 Personuppgifter och markera Använd Lön Anställd samt ange från vilket datum.


Gå till Arkiv - Synkronisera digitala tjänster - Synkronisera register - Synkronisera. Kontrollrea så tjänsten är aktiverad och att de anställda läggs upp korrekt.


Logga in på Visma Online, gå till tjänsten Lön Anställd och gör inställningar för scheman och avtal. Koppla detta till de anställda.
 

När detta är klart kan de anställda logga in i tjänsten och börja tidrapportera. Om du behöver ytterligare hjälp längs vägen rekommenderar jag att du kontaktar programsupporten
 

Lycka till och ha en fin dag
/Tinna
 

Hej Tinna och tack för svar. 

 

Visma Lön Anställd är redan aktiverat under Företagsinställningar... Någon annan idé vad som kan vara fel?

 

image.png

Hej igen @Lina__16 

Vad märkligt. Jag tror att du ska slå oss en signal så kikar vi så allt ser ut som det ska och så hjälper dig via programsupporten istället. 

 

Välkommen att kontakta supporten och inte minst välkommen tillbaka till forumet framöver 🙂

 

/Tinna