Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lisa_Boiardt_
MEDLEM

ändra från "kontant" till "bank" EFTER stängd lön och skapa bankfil. blir fortfarande på "kontant"

Hej, när vi stänger lönen har vi lagt några anställda på "kontant" då vi vid det tillfället saknar kontouppgifter.

när det sen närmar sig dagen då vi ska skicka bankfilen har vi fått de rätta uppgifterna. Om vi då ändrar på personfliken till bank och skriver i bankuppgifterna och sen skapar bankfilen är de fortfarande på  kontant. Varför är det så? ska inte bankfilens innehåll utgå utifrån hur personregistret ser ut när vi skapar den? (inte när vi stänger lönen).

Mvh Lisa

5 SVAR 5
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

Om du har låst lönekörningen med uppgift om att vissa anställda ska ha kontantlön så ligger det troligtvis kvar även om du uppdaterar med ett kontonummer. Jag gissar att du måste låsa upp lönekörningen och de berörda personernas lönespecar för att ändringen ska gå igenom, men för att få ett snabbt svar på din fråga är det nog bättre att kontakta supporten. Chattfunktionen till supporten brukar vara en snabb och bra hjälp.

//Carina

Tack, yes det är så precis det fungerar och så vi gör.  Vi undrar varför. Finns ingen chattfunktion längre:-)

Hej @Lisa_Boiardt_ 

Ser att du har fått bra hjälp av @CarinaEsp. Vill bara kolla om du varit i kontakt med mina kollegor så ditt ärende är löst? 

/Tinna

Hej, fick inget "varför" direkt här eller hos support, utan mer ett konstaterande att det är så. men jag har skickat det som ett förbättringsförslag istället. tack tack mvh Lisa

Det låter fint. Tack för att du återkopplade @Lisa_Boiardt_