För tillfället kan du uppleva problem med tolkningen av bildunderlag som kommer från Visma Scanner.
Vi undersöker detta.
//Adnan
Visma tolkar i bästa fall leverantören, men inga datum, belopp, fakturanummer/OCRnummer osv. Tidigare konteringar på samma leverantör är också bortglömda, man får kontera om allting på samtliga leverantörer. Jag hoppas ni prioriterar detta som sinkar mig/oss i en mkt kritisk tidpunkt på året. /Joakim
Vi arbetar på att lösa problemet men har en bit kvar.
Jag tackar för ert tålamod.
Hur går det med lösningen? Det är verkligen frustrerande att behöva mata in all data manuellt!
Nu har det dessutom gått en vecka utan några framsteg.
Hej!
Vi är medvetna att detta har tagit tid och vi ber om ursäkt för det.
Vi arbetar så fort vi kan och kommer att uppdatera er här så fort det är löst!
Det är rätt bråda tider; moms för q4 ska in snart, årsredovisningar ska upprättas i hög takt.. Vi behöver verkligen inte tappa fart i det dagliga så här genom att tolkningen uteblir helt. Jag bara hoppas att ni har fokus på att lösa det här problemet som nu varat i över en vecka.
Jag har också problem med det på sistone. Måste fylla i fakturadatum, förfallodatum, OCR m.m. manuellt.
Hur går det? Detta orsakar stora problem i byråverksamheten vid den här tiden på året - Finns någon klartid?
Vi behöver att ni skyndar på processen så snabbt som möjligt. Vår verksamhet på byrån står verkligen på spel, särskilt i en så kritisk tid på året.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.