Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Uppdrag + brev = Uppdragsbrev

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2023-04-24 10:20 )

Äntligen kan vi presentera både en och två nyheter som varit väldigt efterlängtade och som vi hoppas ni kommer uppskatta. Nämligen att kunna skapa uppdragsbrev och importera e-post i Visma Advisor. Hurra hurra hurra! 

 

Skapa uppdragsbrev 

Nu är funktionen här, den som gör att det kommer bli enklare och mer effektivt än någonsin att skapa uppdragsbrev för din redovisningsbyrå. Du kan nu generera uppdragsbrev med vår guide, som hjälper dig med det tunga arbetet och tillhandahåller den information som du behöver för att skapa själva uppdragsbrevet. 

 

Inne på kundkortet i Visma Advisor, under fliken Dokumentation- Uppdragsbrev kan du enkelt skapa uppdragsbrevet. När dokumentet är klart för underskrift kan du självklart ladda upp och skicka det till din kund via Visma Sign. Enkelt, smidigt och fantastiskt tidseffektivt!

 

Importera e-post

Nu finns ett nytt sätt att importera e-post för en kund!

Har du skickat e-post från din e-postklient och vill spara det under fliken Händelser för din kund är det nu möjligt med vår nya funktion. Detta gör du enkelt genom att skapa en tillfällig e-postadress, som du klistrar in i mejlet och sedan vidarebefordrar. På så sätt kommer meddelandet automatiskt in i Visma Advisor. Supersmidigt! 

 

Två efterlängtade och toppenbra nyheter som vi är så glada att kunna dela med oss av!

Vill du läsa mer, ja då gör du det i Skriven hjälp.

 

Medverkande
2 Kommentarer
Christel9
UTFORSKARE

Testar funktionen med uppdragsbrev och har några funderingar:

Jag har en kund som jag inte utför redovisningstjänster för såsom bokföring mm utan enbart löneadministration. Kan jag någonstans ändra överskriften, eller i texten där det också står, så att det inte står redovisningstjänster?

De uppdrag jag sedan anger, går ju att ändra, men hamnar alltid i bokstavsordning. Detta skulle man ju vilja ha möjlighet att sätta i en annan ordning som man själv väljer, tex i den ordning man matar in det.

Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej Christel!

Tack för dina frågor. 
I dagsläget går det inte att ändra överskriften, inte heller ändra ordningen på uppdragen. Jag tar detta vidare som önskemål!
Ett förslag är att du skriver att inga redovisningstjänster används under rubriken Mer information

Ha en bra eftermiddag!

Med vänlig hälsning, 
Jenna Visma Spcs