Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Arbetsgivaravgifterna återgår till 19,73% för födda 1998-2002

(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-08-30 08:32 )

Under juni, juli och augusti har ungdomar födda 1998-2002 haft arbetsgivaravgifter på 10,21% för ersättningar upp till 25 000kr.

Detta redovisas på arbetsgivardeklarationen i juli, augusti och september.  Mer info här: Ja till ytterligare sänkta arbetsgivaravgifter »

I lönekörningar från september (som redovisas på oktobers arbetsgivardeklaration) återgår arbetsgivaravgiften till 19,73% för de här anställda.

Du som arbetar i Visma Lön 100/300/600 eller Visma eEkonomi Lönebesked behöver inte göra någonting. Programmen känner av vilken period lönen skapas för. 😊

Som vanligt rekommenderar vi att du avvaktar till månaden är slut innan du skapar arbetsgivardeklarationen.

Läs mer:

Skatteverkets sida om nivåer av arbetsgivaravgifter »

4 Kommentarer
Susanne_H
NY MEDLEM

Betyder detta att det kommer att komma en ny version av Visma Lön innan vi ska skicka in arbetsgivardeklarationen avseende september?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

@Susanne_H nejdå! Både Visma Lön och Visma eEkonomi känner av vilken period du skapar arbetsgivardeklarationen för och ser till att arbetsgivaravgiften blir korrekt!

/Anna

sofie_3
NY MEDLEM

Nyfiken. Var det redan från början inställt att detta bara skulle gälla dessa tre månader och således därför som vi inte behöver uppdatera till en ny version?

Jag har nämligen programmet lokalt på min dator och undrar hur det fungerar.

mvh

Sofie

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Anna Svensson CONTENT PRODUCER ‎2021-09-14 15:37 )

@sofie_3 ja det stämmer 🙂

Beslutet kom rätt snabbt och sent (mitten av juni) men då var det tydligt att det gällde endast löner utbetalda under juni, juli och augusti.

Därför kunde vi släppa version 2021.3 av Visma Lön med inställningen att det skulle gälla just de månaderna. 

/Anna