Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ny super-sida för nyheter!

Nyhetsrum, vilken grej!

Aktuellt just nu? Övriga nyheter? Produktnyheter? Hjälp - så mycket nyheter?!

Äntligen har vi ett nyhetsrum - tjohoo! Här får du de senaste uppdateringarna om våra produkter, tjänster, viktiga branschnyheter och engagerande debattartiklar. Vårt nyhetsrum är din go-to plats för att hålla dig à jour! 

Du hittar sidan här eller under fliken "Kontakt" i menyn på vismaspcs.se. MEN! Vi kommer inte sluta att uppdatera er med våra nyheter här på forumet. Allt förblir som precis vanligt - fast ännu bättre! 

Tips tips tips! 

Bokmärk sidan så du alltid har den nära till hands. Det kommer iallafall jag göra. // Agnes
Medverkande
3 Kommentarer
Khedron Wilk
CHAMPION

Både startsidan i eEkonomi och den nya  nyhetssidan Modern snygg design .... och dåligt användargränssnitt. 

Khedron Wilk
CHAMPION
(uppdaterad av Khedron Wilk ‎2024-11-11 07:35 )

Jag förstår att Visma Spcs personal tycker det är kul med ny design och nya fräscha sidor och normalt håller jag med. Det nya formspråket är populärt bland webbdesign och jag har sett hur det smugit sig in bit för bit även hos Visma Spcs webbsidor. Sidor som jag inte har anledning att besöka så ofta så det har liksom passerat mig förbi. Men den här ny nyhetssidan går alldeles för långt.

Dessutom är det ett designspråk som jag med stor oro nu ser alltmer det börjar smyga sig in era produkter (aktuellt exempel eEkonomi). Jag vill betona att är inte utseendet som sådant jag har något emot men hur det så drastiskt försämrar användavänligheten. Utseende tycks vara viktigare än funktion.

Om vi tar just den nya nyhetssidan så är det för mig rätt märkligt. Om det är sida som jag som kund förväntas fånga upp nyheter ifrån så borde det väl vara nyheter som visas på den? Men det är det inte. Det är en rubrik. Vill jag se nyheterna så måste jag börja scrolla nedåt för att hitta dem. Sorry, redan där har ni förlorat mig. Varför gör ni det mer omständligt för mig som kund att ta till mig av information från er?

Och det hjälper inte att jag gör mitt webläsarfönster större. För av någon anledning expanderar den rosa "vinjetten" så den upptar allt tillgängligt utrymme. Även om jag låter webläsarfänstret täcka hela min skärm måste jag fortfarande scrolla för att verkligen se nyheterna. Som jag skrivit på annat håll: absurt.

För att krydda det så är inte den rosa vinjetten statisk utan är någon slags rörlig bild som är i mitt tycke rätt obehaglig.

För mig ser det ut som en sida som gör allt för att fånga läsarens uppmärksamhet på bekostnad av att förmedla verklig "actionable" information.

PS. Sorry men, nä, det är inte en sida jag kommer bokmärka. DS. 

Hanna Bergqvist
CONTENT PRODUCER

Hej @Khedron Wilk ,