Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag kom på sak som kanske kan hjälpa dig. Det finns en bilaga som heter Allmän specifikation där du kan specificera i stort sett vad du vill. Du kan även ändra titeln på den bilagan till något mer passande./Johan
Hejsan!De aktier som du nämner fins inte med i programmets aktielista, därför hjälper inte en uppdatering av aktiekursen för dig.Det du får göra är att markera aktien som skall byta namn och manuellt ändra namnet under Benämning, har ett aktiebyte skett markerar du ner til vänster rutan Aktiebyte och fyller i de nya uppgifterna manuellt.Du kan alltså inte där heller per automatik hämta upp den nya aktiens namn utan måste ange den manuellt./Carl
Hej!Det var en intressant fråga!Jag var tvungen att testa och det verkar fungera. Det som kommer att hända när du klickar i rutanÅrsredovisning på engelska är att bokslutet/årsredovisningen kommer att låsas upp om du har låst det vid ett tidigare tillfälle. Därefter kommer du kunna förhandsgranska/skriva ut årsredovisningen på engelska men du bör kontrollera alla texter för programmet kan bara översätta alla standarddokument och standardtexter, resten måste du översätta manuellt./Johan
Hej Hasse!Som jag tolkar denna text:Om en enskild näringsidkare förvärvar aktier utgör detta privata tillgångar och därmed en del av dennes privata förmögenhet. Om den enskilde näringsidkaren använder näringsverksamhetens medel för att finansiera ett sådant köp utgör detta ett privatuttag, privata uttag. Aktier/andelar som är lagertillgångar/omsättningstillgångar i den enskilde näringsidkarens verksamhet beskattas i inkomstslaget näringsverksamhet medan andra aktier/andelar beskattas som inkomst av kapital.Så kan du som enskild näringsidkare inte äga aktier i din enskilda firma utan endast som privatperson, skulle du däremot använda firmans pengar för att finansiera dessa köp gör du ett Eget uttag från firman.Vid beskattning så tas vinsten upp som inkomst av kapital på din privata deklaration, handlar det om okvalificerade andelar i en ekonomisk förening så kan du använda dig utav blankett K12 för att deklarera försäljningen.Hoppas att detta svarar på din fråga./Carl
Hej Pär!Som du skriver så verkar länken inte fungera korrekt, klicka på Teckningsrättoch Nyemission.Hoppas att detta hjälper dig!/Carl
Genvägar