Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jaha, jag ber om ursäkt att jag missuppfattade dig. Personnumret/organisationsnumret tillsammans med kundnumret identifierar din licens i vårt licenssystem. Det är alltså bara för vi ska kunna säkerhetsställa att du har licens för programmet och kunna köra det som du har betalat för. Vi har valt att ha samma typ av licens i alla våra lokalt installerade program så oavsett om det är Visma Skatt eller Visma Administration måste man fylla i kundnummer + person/organisationsnummer för att kunna köra sitt program.Med vänlig hälsningJohan
Hej!Ja, det finns vissa situationer som inte hanteras av programmet så att den kan göra en depåsammanslagning. Det fungerar inteför aktier där aktiebyte skett och uppskov med skatt på vinst registrerats. Programmet betraktar dessa aktier som olika slag och någon genomsnittsberäkning av anskaffningsutgift sker inte.Detta står i vår skrivna hjälp för Visma Skatt under rubriken Depåsom du hittar här:http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-skatteprogram/Default.htm#generellt/depa.htm
Hej,Känns som att du behöver starta om din dator eller om ni arbetar mot en server kan det behövas en omstart även där.Mia
HejDu har importerat ekonomidata antingen via en Siefil eller från Administration direkt, vilket som så borde 2440 (om det är kontot du använder) ha samma saldo I Administration som i Boksluts Kontoplan och Saldon. Men jag antar att det inte här du ser diffen utan det är i Bokslutskontrollen, stämmer det? Du kanske även har importerat din levernatörsreskontra från Administration, poster som då hämtas in till Bilagan Leverantörsskuld m momsspec. Har du valt att specat upp leverantörsskulder på Bilagan Levernatörsfakturor manuellt och lagt in fel belopp får du här en diff, har du i gjort någon förändring på 2440 i Bokslut tex en bokslutstransaktion så får du en varning vid Bokslutskontrollen att du har en diff mellan Huvudbok och BilaganLeverantörsskuld m momsspec.Jag måste få lite mera information om vart du ser diffen för att kunna hjälpa dig vidare.Mia
Hej!För att få rätt sidnummer på respektive dokument måste man därefter markera varje dokument separat - högerklicka - ändra dokument - bocka ur skriv ut med sidnummer, eftersom dessa inte uppdateras automatiskt på resterande dokumenten vid ändringen av sidnummer på innehållsförteckningen.Carl
Genvägar