Ny på jobbet
En ny medarbetare kan endast läggas upp av den som har en roll som Administratör (detta syns inne på Mina tjänster - Användare och tjänster). Det går bra att lägga till en ny användare inne på Mina tjänster som du enkelt når via vismasps.se eller direkt inifrån programmet Visma Advisor (under Underhåll - Medarbetare).
Nedan kan du läsa om tre olika scenarion för att administrera en ny användare.
Instruktionerna gäller endast om du loggat in på Visma Advisor från vismaspcs.se
Köp en ny licens till Visma Advisor för en ny medarbetare (ingen licens finns och en nya användare behöver skapas)
Skapa en ny användare och ge dem tillgång till Visma Advisor (licens finns redan ledig)
Ge befintlig användare tillgång till Visma Advisor (licens finns redan ledig)
Behörigheter i Visma Advisor
När du lagt upp en ny medarbetare i Visma Advisor har den automatiskt behörighet till Kontakter och Bevakningslistor. För att redigera behörighet och eventuellt ge åtkomst till lite mer gör du det enkelt under Underhåll - Medarbetare.
Det finns olika behörighetsnivåer - läs mer om hur du ställer in dem på ett enkelt »
När en medarbetare slutar
När en medarbetare på byrån slutar och inte längre ska ha tillgång till Visma Advisor krävs lite ändringar. Vi har skapat en enkel checklista med de steg som behöver genomföras - gå igenom stegen steg för steg.
Checklistan som hjälper dig »