Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Jawa79 Jag kan inte se att detta skulle orsaka några differenser i och med att du väljer samma belopp både i din utbetalning och inbetalning. Du får alltså göra detta moment för varje faktura som du vill rensa bort i listan över förväntade swishbetalningar.Gå till Kassa- och bankhändelser - Välj Kassakontot - Skapa ny kassahändelse och lägg in en inbetalning på ett av beloppen från dina fakturor, datum spelar mindre roll då denna ändå ska bokas bort. Klicka på Matcha - välj alternativet Inbetalning från kort eller Swish - välj fakturan i listan och Bokför. Gör sedan exakt samma procedur igen fast denna gång gör du en utbetalning på samma belopp, ta samma datum som inbetalningen och genom för matchningen på samma sätt som ovan. Får du det inte att fungera eller känner dig fortsatt fundersam är du självklart alltid välkommen att höra av dig till vår kunniga support. Ha en fin dag /Tinna
Hej Marina,Även jag som du är användare av importfunktionen som idag inte fungerade för mig heller. Under tiden teknikerna fixar problemet fick jag hjälp med en workaround: I mitt fall gick jag in på banken och öppnade upp kontohändelserna/kontoutdraget på skärmen, filtrerade ut de händelser jag ville bokföra och därefter markera med muspekaren alla händelserna. Kopiera. Inne under Kassa- och bankhändelser valde jag Klistra in kontoutdrag.Kanske inte så snygg lösning med tanke på att .csv-filerna är smidiga, men det funkade i väntan på att problemet skall lösas.Ha det gott
Hej @Viktoria1979! Jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig att reda ut detta. Problematiken du beskriver är inte så som bankkoppplingen är tänkt att fungera, utan det är troligtvis något annat som spökar här. Pengar dras först på förfallodatumet på leverantörsfakturor och på utbetalningsdatumet på lönekörningen, så vi rekommenderar att skicka fakturor och lönen för betalning ca 2 dagar innan pengarna ska dras. När det gäller löneutbetalningen funderar jag på om du eventuellt kan ha två anställda med samma kontonummer? När du har bankkoppling och har två anställda med samma kontonummer kommer en av dessa anställda att exkluderas från betalningsfilen. Det är ett fel som vi aktivt jobbar på att lösa, men i nuläget rekommenderar vi att du skapar två separata lönekörningar för dessa anställda för att kringgå detta. Jag bollade dock ditt problem med överföringarna till banken med mina kollegor och här skulle vi vilja se hur det ser ut i realtid. Nästa gång när du har en löneutbetalning eller faktura som du ska skicka till banken önskar vi att du slår en signal till supporten, så kan ni göra det tillsammans. Du kan hänvisa till din forumtråd och ditt ärendenummer hos oss som är 00380583. Håller tummarna för att det löser sig för dig snart så att du kan använda och njuta av din bankoppling. Önskar dig en fin onsdag, /Tinne
Hej @Jonny Boström MoveByNumbers! Jag håller med om att det inte är helt tydligt om vilken app som ska användas. Har hört med mina kollegor och vi ska specificera att det är Google Authenticator som gäller i vår skrivna hjälp, så det kommer vi att ändra framöver.Tack för att du uppmärksammade oss på detta! Önskar dig en fortsatt fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet. /Tinne
Hej @LennartJ Välkommen som ny forummedlem. I Visma eEkonomi kan du inte ställa in att en faktura ska attesteras av 2 olika attestanter, utan alla som kan attestera i programmet kan attestera alla fakturor. Jag vet att många kunder har önskemål kring attestflödet i programmet och du får gärna lämna förslag på programförbättring direkt till våra utvecklare. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Ha en fin eftermiddag /Tinna
Nyheter
Genvägar