Eftersom BAS-kontioplanen är ganska lätt att begripa sig på föreslår jag att Du gör det själv. Skaffa en bok, eller läs på nätet om bokföring avseende intäkter, kostnader, in o utbetalningar. Visma har många hjälp-sidor om Du behöver. Och - det finns speciella testsystem där du kan prova på utan att sabotera något. Om Du förväntar dig många inbetalningar kan det vara vettigt att arrangera så att Du automatiskt får dessa överförda från banken. Det minimerar felaktigheter om du skall lägga in dem själv och Du har hela tiden exakt avstämning mot dina bankkonton. eEkonomi har även goda möjligheter till lagerredovisning. Så steg ett är väl att förstå vilka konton som behövs, dvs detaljeringsgrad, om Du skall använda projektuppföljning för att gruppera t.ex. kostnader. När bokslutet närmar sig, kan eEkonomi föreslå hur du skall gå till väga, steg för steg. Efter ett år, sitter rutinerna och allt bara fungerar. Och - det är lärorikt. Lycka till Arne Nordgren
... Visa mer