2025-04-10
16:47
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-07
16:39
1Gilla
Hej!
Just nu möts man av en vit sida på vismaonline så det är inte möjligt att logga in på mina tjänster just nu.
Vi felsöker och försöker åtgärda problemet så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-07
16:26
3 Gillar
Hej!
Just nu möts man av en vit sida på vismaonline så det är inte möjligt att logga in på mina tjänster just nu.
Vi felsöker och försöker åtgärda problemet så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-07
15:52
Hej Johan!
Den avrundningen av tiden görs direkt på tidsregistreringen i det fallet. Den räknar alltså upp fakturerbar tid till 30 minuter när man gör tidsregistreringen.
Så den går alltså inte per uppdrag utan avrundningen görs vid tidsregistreringen man gör. Jag vet inte om det skulle vara bättre då att inte ha någon avrundning för då kan man styra själv på var man vill räkna upp tiden.
Blir ju lite mer handpåläggning så klart för då får man själv ändra den fakturerbara tiden på tidsregistreringen. Om man vill göra det så får man ha rutan för fakturerbar tid synligt som man ställer in på underhåll.
Då kan man sedan själv justera vilken fakturerbar tid man önskar. Förstår om det hade varit smidigare om programmet kunde räkna upp detta dock.
När det gäller #date# och de andra koderna så är det endast dessa du har hittat i hjälpen som kan användas i dagsläget.
Jag kan ta båda dina önskemål vidare till vår utvecklingsavdelning!
/Tobias
... Visa mer
2025-04-04
14:54
Hej!
Jag såg att ni hade ett ärende på det så jag ringde och pratade med din kollega Louise. Vi löste problemet med att aktivera samarbeten på nytt.
Jag ska undersöka lite mer vad som har hänt men det var inte medvetet att vi skulle blockera något som tidigare har fungerat.
Ja, bara man är medveten om att man behöver starta om sedan så håller jag med dig. Fungerar det för er så ska ni kunna köra som ni gjort tidigare.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-04
11:10
1Gilla
Hej!
Det stämmer att vi jobbar på att få ut stöd för ideella föreningar och stiftelser.
Lite följdfrågor på det du skriver för vi har inte stängt något som tidigare var möjligt. Dessa ideella föreningar du har igång i Skatt & Bokslut pro, de har då en annan företagstyp vald i Advisor antar jag?
Eller är det i de lokala systemen ni har jobbat med dessa kunder?
Det är företagstypen i Advisor som stoppar om man försöker aktivera när man har ideell förening vald. Jag vet att vissa väljer aktiebolag som företagstyp i Advisor och jobbar med vissa delar i Skatt & Bokslut pro för ideella föreningar om det är så ni har gjort tidigare?
Det man behöver veta är att när vi släpper stöd för ideella föreningar i det fallet så kommer man att behöva starta om företaget om det exempelvis är ett aktiebolag för att kunna arbeta med korrekt företagstyp.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-03
14:22
1Gilla
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2025-04-03
09:51
Hej!
Vi har ett problem med att det inte fungerar att skapa filer till Excel från kundlista, rapporter mm. i Advisor just nu.
Vi jobbar på att åtgärda problemet!
/Tobias
... Visa mer
2025-04-01
09:54
Hej!
Just nu har vi problem med att det tar lång tid att skapa fakturaunderlag i Advisor.
Vi undersöker problemet och åtgärdar det så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2025-03-21
10:33
Hej!
Nu är denna beräkning även uppdaterad i Skatt & Bokslut pro så nu ska det fungera korrekt även där.
/Tobias
... Visa mer
2025-03-20
09:23
Hej!
Nu har vi en ny version ute för Visma skatt proffs där denna beräkning hanteras korrekt. Denna kan ni ladda hem via vår hemsida vismaspcs.se.
Vi jobbar på att åtgärda det i Skatt & Bokslut pro fortfarande.
/Tobias
... Visa mer
2025-03-19
09:53
Hej!
Just nu har vi ett fel i beräkningen av egenavgifter i Visma skatt, Visma skatt proffs och Skatt & Bokslut pro.
Beräkningen är följande.
Vid beräkning av egenavgifter i näringsverksamhet får ett särskilt avdrag (nedsättning) göras. Du får avdrag med 7,5 procent av underlaget på inkomsten. Det högsta avdraget är 15 000 kronor.
Från år 2024 gäller ändrade regler för beräkning av avdraget. Förut reducerade avdraget endast egenavgifterna, men numera kan det också i andra hand reducera den allmänna löneavgiften
Detta hanteras inte i dagsläget i ovanstående program och vi jobbar på att åtgärda problemet för att inkludera denna beräkning.
/Tobias
... Visa mer
2025-02-21
15:55
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2025-02-20
17:28
Hej!
Just nu kan det vara problem att avsluta vissa samarbeten via Underhåll-Samarbeten. Man får upp knappen för att avsluta men det händer inget efter att man har klickat på det.
Det går bra att gå till mina tjänster i dessa fallen och välja samarbeten. Här går det bra att avsluta samarbetet.
Vi undersöker problemet.
/Tobias
... Visa mer
2025-02-20
16:28
Hej!
Just nu har vi ett fel när man vill koppla ett uppdrag alt koppla om uppdrag till samarbete under Underhåll-Samarbeten i Advisor.
Man får att det har sparats men när man går tillbaka så har ingen förändring skett.
Vi jobbar på att åtgärda problemet.
/Tobias
... Visa mer
2024-12-11
14:05
Hej!
Om man vill filtrera och sortera i excel så brukar det bästa vara att ta ut en excelfil som är oformaterad. Den ursprungliga excelfilen vi hade var redan bearbetad så därav la vi till en oformaterad fil där det ska vara enklare att redigera för egen del. Jag vet inte om du även har testat med den och att den är lika svårarbetad?
Det stämmer att vi inte har arbetat med rapporter det senaste året eftersom annat har prioriterats utifrån kundönskemål och andra förbättringar så ska gynna så många som möjligt. Sedan kan jag förstå att man vill ha fler rapporter och det finns önskemål kring fler rapporter i vår roadmap.
En rapport över fakturerat belopp per kund tänker jag att man skulle kunna använda täckningsgrad till om man är ute efter en kolumn som visar fakturerat belopp över en viss period. Sedan specar denna inte per faktura men man kan ju sätta nivåer så att nivå 1 är kund, nivå 2 är uppdrag alt. aktivitet om man vill se vilka uppdrag eller aktiviteter som står för totalt fakturerat. Nu vet jag inte om du redan har testat denna rapport och att den inte fungerar på sättet du tänker?
När det gäller export av fakturaunderlag till Administration så behöver man alltid bara godkänna fakturorna och sedan lämna Advisor där. Man ska inte klicka på någon överför knapp utan sedan ska man använda "Invoice basis", det lokala systemet för att skapa xml-filen och då flyttas dessa fakturor rätt automatiskt.
/Tobias
... Visa mer
2024-12-05
11:57
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-12-04
14:55
Hej!
Vi har ett problem just nu med att få in notifieringar i aktivitetsvyn av händelser som kommer från eEkonomi och Skatt & Bokslut pro.
Detta påverkar också att bevakningspunker som är kopplade till händelser i dessa system ej uppdateras automatiskt i Advisor.
Vi jobbar på att åtgärda problemet.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-25
08:41
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-25
08:40
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-23
13:44
Hej!
Problemet att bevakningslistorna var tomma åtgärdades men vi har hittat ett följdproblem där. Just filter för momsperiod fungerar inte i dagsläget.
Så man behöver ha valet alla för att se kunderna just nu. Vi jobbar på att åtgärda detta problem!
/Tobias
... Visa mer
2024-10-22
11:45
1Gilla
Hej!
Nu har vi åtgärdat problemet med bevakningslistorna.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-22
10:16
Hej!
Detta problem är mer komplicerat men de jobbar på problemet och hoppas att ha en lösning så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-22
10:15
Hej!
En uppdatering om felet. Vi har lokaliserat problemet och om inget oförutsett händer så räknar vi med att ha en lösning på problemet under dagen.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-18
11:12
1Gilla
Hej!
Vissa användare har problem med att inte kunder visas i bevakningslistor. Det blir bara en tom lista i dessa fall. Man ser inte heller filter eller kolumninställningar.
Vi undersöker problemet.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-18
10:26
Hej!
Just nu är det problem med hanteringen av minustecken i Advisor. Beräkningar där minus ingår beräknas utan minustecknen i vissa fall.
I tidsregistrering kan man i dagsläget inte spara med minustecken. Utläggsregistreringar kan man spara med minus men själva kvantiteten försvinner i rutan.
Vi undersöker och försöker åtgärda detta så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2024-08-26
09:34
Hej!
Vi har just nu ett känt fel kring tidsregistreringar i Advisor. Om man lägger till en ny tidsregistrering så visas denna inte direkt efter man sparat. Det krävs en uppdatering av sidan för att den ska bli synlig.
Den hamnar också på en ny rad trots att kunden i fråga redan har en befintlig rad i modulen för tidsregistrering.
Det är ett visningsfel som vi ska åtgärda så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2024-08-09
14:25
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-07-08
11:18
Hej!
Om du har problem med att nå eEkonomi så beror detta förmodligen på att du inte har senaste versionen av IOS alternativt senaste version av din webbläsare.
Om du får problem så uppdatera IOS samt din webbläsare till senaste versionen så ska eEkonomi fungera efter detta.
/Tobias
... Visa mer
2024-07-05
10:56
Hej!
Problemet är nu åtgärdat. Om ni fortfarande får problem så kan ni klicka F5 på tangentbordet för en uppdatering av sidan.
/Tobias
... Visa mer
2024-07-05
09:52
Hej!
Just nu har vi problem med att ladda upp dokument i Advisor. Man får ett felmeddelande om storlek alt. filformat trots att dessa är uppfyllda.
Detta påverkar också systemdokumentationen och uppladdning av dokument där. Det går inte heller att skapa upp pdf-fil för systemdokumentationen.
Vi jobbar på att åtgärda dessa problem så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2024-02-19
11:09
Hej!
Problemet är åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-02-16
14:00
Hej!
Vi har just nu ett visningsfel i Visma Skatt & Bokslut pro gällande att man får en avstämingsdifferens på bilagan skatteskulder.
Vi jobbar på att åtgärda detta problem.
/Tobias
... Visa mer
2024-01-31
16:30
Hej Nina!
Här kan du läsa lite mer kring varifrån vi gör hämtningar i olika register. Hoppas det besvarar din fråga 🙂 Detta kommer också snart till hjälpen i Advisor så att du kan nå det via hjälpavsnitten.
/Tobias
... Visa mer
2024-01-12
16:47
Hej!
KYC-modulen innehåller alla delar som krävs för att göra en fullständig KYC på respektive kund. Men om man ska göra en KYC för ett bolag måste bedömas utifrån eget ansvar. Man kan undersöka vad FAR alternativt SRF har för rekommendationer kring när KYC ska upprättas. Här är SRFs rekommendationer och frågor och svar länk
Detta är dock rekommendationer så det faller i slutändan på egen bedömning gällande om man skapar KYC för sina kunder.
Jag ställde frågan till vår domänexpert på KYC och fick då följande svar.
"Jag själv och byråer jag pratat med har gjort bedömningen att KYC ändå bör utföras eftersom man som byrå fortsatt utför tjänster mot det vilande bolaget. Bara för att bolaget är vilande betyder det ju inte att det står helt still, det ska ju fortfarande utföras bokslut och det kan uppstå transaktioner som ska bokföras." "Jag förstår att det inte riktigt är ett svar, men vi resonerar så att alla kunder som kunden utför någon typ av tjänst mot bör innefattas. Det är ju inte helt utom risk (om än att den säkerligen är lägre) att det kan tvättas pengar vi vilande bolag, i form av tex utdelning."
Så rekommendationen från vår expert skulle vara att man skapar KYC även för vilande bolag exempelvis. Det är den rekommendation vi kan ge.
/Tobias
... Visa mer
2023-11-16
11:27
Hej!
Vi har upptäckt ett problem när man ska växla mellan KYC-modulen i Advisor och systemet Visma Tid Smart. Om båda dessa används så är rekommendationen att köra i varsin webbläsare för dessa system. Då fungerar det utan problem.
Om man vill köra i samma webbläsare så behöver man rensa cookies i webbläsaren för att kunna växla mellan dessa. Enklast är om ni går enligt bilden nedan.
Ni går alltså på hänglåset bredvid URL. Sedan väljer ni cookies och webbplatsdata. Sedan väljer ni att hantera cookies och webbplatsdata.
Sedan använder ni papperskorgen på cookies som visas här.
När detta är klart så klickar ni på F5 (uppdaterar sidan) så går det bra att växla mellan Advisor KYC och Visma Tid Smart.
Vi jobbar på att åtgärda detta problem och jag återkopplar här när detta problem är åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2023-11-02
10:16
Hej!
Problemet är nu ågärdat.
/Tobias
... Visa mer
2023-11-01
09:25
Hej!
Just nu har vi problem med att aktiekurser inte uppdateras i Visma Skatt och Visma Skatt Proffs. Vi undersöker problemet med vår leverantör vi hämtar dessa uppdateringar ifrån.
Vi hoppas ha problemet åtgärdat så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt
2023-08-16
14:42
1Gilla
Hej!
Vi har upptäckt att en del kunder inte ser alla menyval i Ekonomiöversikten. Det saknas till exempel Inställningar. Här är en bild på hur det kan se ut.
Om ni har detta problem så är en workaround att ni kan zooma ut bilden i webbläsaren. Enklast är med kommandot CTRL - på tangentbordet. Då dyker de andra menyvalen upp.
Vi håller på att undersöka problemet.
/Tobias
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Ekonomiöversikt
2023-06-14
11:21
Hej!
Jag förstår! Det var nog det enda sättet jag kan komma på att man skulle kunna jämföra. Det finns inga planer på att man ska kunna få ut historiken i excel. Det är rapporterna som man kan få till excel så kan man inte använda sig av dessa så blir det svårt att hitta något bra sätt att jämföra detta.
/Tobias
... Visa mer
2023-05-15
15:38
Hej!
Själva historiken i Advisor kan man få ut men bara en i taget och till pdf-format så det hjälper inte så mycket i detta fallet. Det jag tänker är om man skulle kunna stämma av beloppen via exempelvis rapporten täckningsgrad. Denna rapporten visar fakturerat belopp och man kan då ev. jämföra detta med beloppen på fakturorna i fortnox.
Detta beror så klart lite på hur det är uppställt i fortnox. När man använder eEkonomi så är uppdragen i Advisor kopplade till artiklar i eEkonomi. Då kan man ta ut rapporten täckningsgrad på exempelvis en månad med uppställning per kund och uppdrag och kan då jämföra beloppen på uppdrag jämfört med artikel. Denna går också att ta ut till excel där man kan ställa upp det som man vill.
Nu vet jag inte om ni har samma uppdrag som artiklar i fortnox. I så fall tänker jag att man kan göra samma sak mellan dessa två system eventuellt. Det är nog det närmsta jag kan komma på i alla fall som man skulle kunna jämföra belopp på fakturor jämfört med belopp på fakturerat belopp i Advisor.
/Tobias
... Visa mer
2023-02-15
16:24
Hej MariaGolf!
Kan börja med att tipsa dig om vårt nya bokslut och skatteprogram som heter Visma Skatt & Bokslut pro som gör detta per automatik. Om du är intresserad av det så hittar du info om det på vår hemsida. Nu till din fråga 🙂
Enklast är att minska årets skatt med själva skattereduktionen.
Du bokför årets skatt på konto 8910 och 2510. Finns skattereduktion på tex inventarier kan du lägga till en rad på bilagan "Skatteskuld specifikation" under avsnittet "Övrigt". Skriv t ex Skattereduktion och ange beloppet med minus (-39 364). Därefter bokför du upp årets skatt minskat med skattereduktionen.
Efter detta är bokfört återstår att boka upp årets resultat som då påverkats av årets skatt.
... Visa mer
2022-10-13
10:12
Hej!
Vi har nu gjort en ny release som vi hoppas ska åtgärda ditt problem med import av data till Ekonomiöversikt. Fungerar det bättre nu om du testar att importera?
/Tobias
... Visa mer
2022-10-07
10:25
1Gilla
Hej!
För de flesta så fungerar det som vanligt. Det är vissa som fortfarande kan uppleva problem med att prestandan är låg och att det går sakta i systemet. Jag uppdaterar när det är löst för alla under fliken driftinfo.
/Tobias
... Visa mer
2022-10-07
10:13
Hej igen!
Fick precis veta att det fortfarande är vissa användare som kan få problem så jag lägger en tråd du kan följa under fliken driftinfo.
/Tobias
... Visa mer
2022-10-07
10:08
Hej!
Vi hade lite problem med en av våra instanser i Advisor. Om du testar att logga ut och sedan logga in i Advisor på nytt så ska det fungera bättre nu.
/Tobias
... Visa mer
2022-09-29
15:40
Hej!
Jag har inte hört någon annan med detta problemet. Vi har haft några som har haft problem med hela importen men inte att de redigerade verifikationerna inte kommer importerade med korrekt saldo. Det ska fungera även om man har ändrat på verifikationen nämligen. Har du möjlighet att kontakta vår support så kan de ta en supportkod så kan vi se lite mer vad problemet består av?
/Tobias
... Visa mer
2022-09-28
09:49
Hej Johan!
Är inte riktigt med på hur du menar. Så verifikationer som du har redigerat påverkar inte saldon? Är det verifikationer som du redigerar under tiden du är inne i Ekonomiöversikten så behöver du klicka på uppdatera-knappen för att dessa ändringar ska hämtas in. Men det är kanske inte så du menar?
Budget ska inte påverkas av import så den ska inte kunna ändras av denna funktionen.
Skulle du ha möjlighet att utveckla hur problemet artar sig eller får du gärna höra av dig till vår support på 0470-70 62 00 så kan de hjälpa dig med problemet.
/Tobias
... Visa mer
2022-09-27
11:49
Hej!
Idag har vi släppt realtidsdata i Ekonomiöversikt vilket innebär att varje gång Ekonomiöversikt startas så kommer siffror att hämtas från eE automatiskt. Det man behöver göra är att starta Ekonomiöversikt via Advisor så får ni upp ett val på hur data ska presenteras. Antingen väljer man låsta månader (avstämd data) eller löpande bokföring (även olåsta månader). När detta val är gjort så kommer sedan datan att hämtas varje gång ni eller er kund startar Ekonomiöversikten.
/Tobias
... Visa mer
2022-09-19
12:14
1Gilla
Hej!
Vi har nu åtgärdat problemet med att fördela ut 2,4 h i resursplaneringen. Nu blir det 0.2 per månad och totalen blir rätt.
/Tobias
... Visa mer
2022-09-09
14:28
Hej Jocke!
Det stämmer att vi har ett rapporterat ärende på att fördelningen blir felaktig när man väljer 2,4 som summa för fördelningen. Vi har testat och då det verkar som att det endast blir fel vid just 2,4 så har denna låg prioritet så därav så dröjer det innan vi kommer att ha det åtgärdat. Med det sagt så ska vi så klart åtgärda detta men vågar inte säga någon exakt tid när det kan vara åtgärdat.
En workaround i dagsläget skulle vara att man lägger 2,3 som fördelning och ändrar 0.1 på december så blir det korrekt i summan sedan.
/Tobias
... Visa mer
2022-08-31
15:01
Hej!
Vi håller på med en förbättring kring överföringen från eEkonomi till Ekonomiöversikten. Tanken är att detta ska ske per automatik istället för att man ska manuellt behöva ladda upp nya siffror. Vi har kommit ganska långt med detta så hoppas att vi har denna förbättring på plats inom en snar framtid.
Så detta problem kommer att försvinna i samband med denna release. Jag uppdaterar tråden här när jag har ett mer fastställt datum.
/Tobias
... Visa mer
2022-06-07
09:25
Hej!
Ja, jag såg det sedan. Vi ska snart ha åtgärdat, jag meddelar dig via e-post när det är fixat.
/Tobias
... Visa mer
2022-06-07
08:25
Hej!
Det är fortfarande problem med att skapa/redigera kunder för er? Jag ska kolla detta med vår utvecklingsavdelning direkt!
/Tobias
... Visa mer
2022-05-13
15:26
Hej!
Nu är detta problemet ågärdat. Ni behöver göra en ny import till Ekonomiöversikten så kommer ni att få korrekta bokstäver på kontonamn efter det.
Trevlig helg!
/Tobias
... Visa mer
2022-05-11
08:49
Hej!
Vi har upptäckt detta fel och jobbar för tillfället med att åtgärda detta snarast möjligt. Jag återkopplar så fort det är åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2022-01-28
10:05
Hej!
Nu har vi åtgärdat problemet med att man inte kunde skriva datum utan streck och att det ska räcka med att skriva månad och dag för att få det aktuella året valt automatiskt 🙂
/Tobias
... Visa mer
2022-01-21
11:24
2 Gillar
Hej!
Jag har undersökt saken lite närmare och testat i mitt Advisor. Det är ingen medveten ändring från vår sida utan det är något som har hänt. Jag har rapporterat detta så att vi kan åtgärda så att det blir som tidigare. Att man inte behöver skriva ut hela datumet.
Jag återkopplar till dig när vi har åtgärdat detta 🙂
/Tobias
... Visa mer
2021-12-15
11:37
Hej igen!
Jag lyckas återskapa detta problem i mitt bolag. Det verkar ha blivit ett följdfel att den inte lägger fakturerbar tid automatiskt i den rutan. Det går dock att lägga det manuellt så länge.
Vi prioriterar att fixa till detta också. Jag har skapat ett högprio-ärende till vår utvecklingsavdelning.
/Tobias
... Visa mer
2021-12-15
10:17
1Gilla
Hej igen!
Ibland går det snabbt 🙂 Vi har nu fått ut en release även på problemet med avser period så testa gärna och se så att det fungerar bättre med det också.
/Tobias
... Visa mer
2021-12-15
09:40
Hej!
Jag vet vad som händer i Advisor 🙂
Jag kan börja med att säga att problemet med diagrammen uppdragsöversikt har vi åtgärdat idag. Så den ska fungera bättre nu om du testar. Vi har haft den på fliken kända fel.
Vi har just nu ett problem gällande avser period precis som du beskriver. Utvecklarna jobbar för fullt för att åtgärda detta. Jag hoppas att detta kommer att vara åtgärdat snarast möjligt!
/Tobias
... Visa mer
2021-11-11
09:40
Hej!
Du som redovisningsbyrå har alltid en gratislicens på Ekonomiöversikt för ditt egna företag. Har kontrollerat så att det är aktivt på ditt kundnummer och du ligger som användare.
Om du vill komma åt Ekonomiöversikt för din egna byrå så loggar du in på vismaspcs.se och där har du möjlighet att starta Ekonomiöversikten. Sedan gör du en import, antingen via sie-fil alt. om du använder eEkonomi så gör du importen via valet av tjänster uppe till vänster i eE. Där väljer du Ekonomiöversikten och då får du möjlighet att importera saldon direkt från eE.
/Tobias
... Visa mer
2021-05-20
16:53
1Gilla
Hej!
Jag testade lite kring det du beskriver och det verkar som den senaste uppdragsansvarig man valt in på ett diagram är det som sparas till nästa gång. Tanken är att urvalen ska vara kvar till nästa gång man går in så vi har skapat upp ett ärende på detta för att åtgärda så att uppdragsansvarig sparas på alla diagram och inte bara det senaste.
Vi har också lagt upp ett ärende på att lägga till namnet på uppdraget i diagrammet som det var tidigare så vi kommer att åtgärda dessa två saker så småningom.
Tack för er input!
/Tobias
... Visa mer
2021-05-17
11:25
Hej!
Det stämmer att vi har uppdaterat startsidan i Advisor. Det är enligt det nya gränssnittet som finns på snart de flesta andra sidorna. Tanken var att man lättare skulle se urvalen man kan göra men jag förstår din tanke om att de tar upp en del plats. Vi la också till så att man lättare kan pila sig mellan månader/år än att välja i en lista.
Ett tips kan vara att förstora dina diagram för uppdragsöversikt. Om du drar i den blåa pilen nere till höger på diagrammet kan du förstora det så att du ser mer. Förstår att man kanske får scrolla lite mer men det kommer att göra att diagrammen blir mer synligt för dig.
När det gäller namnet uppdragsöversikt så tror jag att de har resonerat så att nu när urvalen är synliga så ser man vilket uppdrag som denna översikten gäller och man behöver då inte se det i namnet för själva diagrammet.
Jag framför dina åsikter till vår utvecklingsavdelning men eftersom vi precis har uppdaterat den sidan och är på väg med att förnya resursplaneringen enligt nytt gränssnitt så är det nog inget som kommer att ändras den närmsta tiden. Jag tar önskemålen med mig.
Tack för synpunkterna!
/Tobias
... Visa mer
2021-02-17
16:31
Hej!
Du ska fylla i deklarerat vid betalning när inbetalningen är gjord till skatteverket. Om du betalade in oktobers moms i december till skatteverket som exempel så går du till oktober och fyller i båda fälten. Både bokfört och deklarerat så att dessa stämmer överens. Man lägger då också ett datum när inbetalningen gjordes precis som du skriver.
Man kan ju så klart ha fyllt i bokfört kolumnen tidigare om det var bokfört tidigare men det viktiga är att båda fälten är ifyllda för annars får man en differens.
När du skriver att differensen försvinner på översikten när du tar bort summan i deklarerat, menar du då att differensen försvinner på bilagan? Det enda jag kan tänka mig då är att man endast har fyllt i deklarerat och inte bokfört för då blir det en differens som skulle försvinna om man tar bort det från deklarerat. Vet inte om det är så du menar?
Jag kanske missförstår dig så återkom gärna med en förklaring i så fall och om du behöver hjälp med hur det ser ut i ditt system så tveka inte att höra av dig till supporten så kan vi kika närmare på det.
/Tobias
... Visa mer
2020-02-28
10:10
Hej!
De nya kunderna som du har lagt upp, har du lagt uppdraget deklaration på dessa? Nu antar jag att du har kopplat uppdraget deklaration på arkiv - inställningar - koppla uppdrag i Advisor connect? Om det skulle vara ett annat uppdrag kopplat så är det uppdraget som valts här som gäller för vidare instruktion.
Gå gärna till en av kunderna som inte kommer med och till fliken uppdrag. Om du klickar på redigera på uppdraget deklaration så har du ett val för byråanstånd. Det är viktigt att det är valt ja på byråanstånd här för att kunden ska komma med i listan.
Tänk också på att om du har lagt upp kunderna nyligen i Advisor så behöver du logga ut från Advisor connect och logga in på nytt så att den kan uppdatera med de senaste ändringarna gjorda i Advisor.
Hoppas detta hjälper dig. Återkom gärna om problemet kvarstår så kan vi felsöka närmare vad som kan vara orsaken till detta.
... Visa mer
2019-10-16
11:13
Hej Tibor! Jag förstår absolut din reaktion på denna begränsning. Det var ingen uppdatering som var planerad utan snarare ett fel i systemet. Begänsningen hamnade tillfälligt på maximalt 99 timmar. Vi har tagit bort denna begränsning men tyvärr påverkade detta era tidssaldon och i vissa fall fick man även lägga tillbaka de timmar som funnits tidigare som översteg 99. Så klart ska vi inte göra uppdateringar som begränsar användare och som ställer till med problem för er. /Tobias
... Visa mer