2025-03-21
10:33
Hej!
Nu är denna beräkning även uppdaterad i Skatt & Bokslut pro så nu ska det fungera korrekt även där.
/Tobias
... Visa mer
2025-02-21
15:55
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2025-02-20
17:28
Hej!
Just nu kan det vara problem att avsluta vissa samarbeten via Underhåll-Samarbeten. Man får upp knappen för att avsluta men det händer inget efter att man har klickat på det.
Det går bra att gå till mina tjänster i dessa fallen och välja samarbeten. Här går det bra att avsluta samarbetet.
Vi undersöker problemet.
/Tobias
... Visa mer
2024-12-11
14:05
Hej!
Om man vill filtrera och sortera i excel så brukar det bästa vara att ta ut en excelfil som är oformaterad. Den ursprungliga excelfilen vi hade var redan bearbetad så därav la vi till en oformaterad fil där det ska vara enklare att redigera för egen del. Jag vet inte om du även har testat med den och att den är lika svårarbetad?
Det stämmer att vi inte har arbetat med rapporter det senaste året eftersom annat har prioriterats utifrån kundönskemål och andra förbättringar så ska gynna så många som möjligt. Sedan kan jag förstå att man vill ha fler rapporter och det finns önskemål kring fler rapporter i vår roadmap.
En rapport över fakturerat belopp per kund tänker jag att man skulle kunna använda täckningsgrad till om man är ute efter en kolumn som visar fakturerat belopp över en viss period. Sedan specar denna inte per faktura men man kan ju sätta nivåer så att nivå 1 är kund, nivå 2 är uppdrag alt. aktivitet om man vill se vilka uppdrag eller aktiviteter som står för totalt fakturerat. Nu vet jag inte om du redan har testat denna rapport och att den inte fungerar på sättet du tänker?
När det gäller export av fakturaunderlag till Administration så behöver man alltid bara godkänna fakturorna och sedan lämna Advisor där. Man ska inte klicka på någon överför knapp utan sedan ska man använda "Invoice basis", det lokala systemet för att skapa xml-filen och då flyttas dessa fakturor rätt automatiskt.
/Tobias
... Visa mer
2024-12-05
11:57
Hej!
Problemet är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-25
08:41
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-25
08:40
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-10-22
11:45
1Gilla
Hej!
Nu har vi åtgärdat problemet med bevakningslistorna.
/Tobias
... Visa mer
2024-08-26
09:34
Hej!
Vi har just nu ett känt fel kring tidsregistreringar i Advisor. Om man lägger till en ny tidsregistrering så visas denna inte direkt efter man sparat. Det krävs en uppdatering av sidan för att den ska bli synlig.
Den hamnar också på en ny rad trots att kunden i fråga redan har en befintlig rad i modulen för tidsregistrering.
Det är ett visningsfel som vi ska åtgärda så snart som möjligt.
/Tobias
... Visa mer
2024-08-09
14:25
Hej!
Detta problem är nu åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-07-25
10:25
1Gilla
Hej, Jag förstår att det kan vara frustrerande att ni upplever denna problematiken. Men för att kunna utveckla och upprätthålla säkerhet och prestanda i våra produkter utvecklar och testar vi alltid våra tjänster i de senaste versionerna av mjukvara. Detta kan därför påverka kompatibiliteten mot äldre versioner av mjukvara som inte längre innehåller eller stödjer de nya förbättrade funktionerna/tekniken. När det kommer till IOS begränsar Apple tillgängligheten till senaste versionerna på grund av att hårdvaran (ipaden eller datorn) är för gammal och inte klarar av eller uppfyller kraven för att köra de nyare versionerna av mjukvara. Detta kan därför påverka flera sidor och tjänster som ni försöker nå.
Det finns flera viktiga anledningar till varför vi starkt rekommenderar att hålla din enhet och webbläsare uppdaterade:
Säkerhet: Varje uppdatering innehåller viktiga säkerhetsförbättringar som skyddar din enhet och dina personliga uppgifter mot nya och befintliga hot. Genom att uppdatera minskar risken för att utsättas för säkerhetsintrång.
Prestanda: Uppdateringar optimerar ofta systemets prestanda, vilket kan leda till en snabbare och smidigare användarupplevelse. Detta inkluderar snabbare laddningstider och förbättrad stabilitet.
Funktioner och kompatibilitet: Nyare versioner av iOS och webbläsare innehåller ofta nya funktioner och förbättringar som kan förbättra din användarupplevelse. Dessutom säkerställer uppdateringar att alla funktioner på vår webbplats eller app fungerar korrekt och att du kan dra nytta av den senaste teknologin vi erbjuder.
Support: För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga support och service är det nödvändigt att vi arbetar med de senaste versionerna av operativsystem och webbläsare. Detta gör det lättare för oss att felsöka och lösa eventuella problem du kan stöta på.
/Victor
... Visa mer
2024-07-05
10:56
Hej!
Problemet är nu åtgärdat. Om ni fortfarande får problem så kan ni klicka F5 på tangentbordet för en uppdatering av sidan.
/Tobias
... Visa mer
2024-02-19
11:09
Hej!
Problemet är åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2024-01-31
16:30
Hej Nina!
Här kan du läsa lite mer kring varifrån vi gör hämtningar i olika register. Hoppas det besvarar din fråga 🙂 Detta kommer också snart till hjälpen i Advisor så att du kan nå det via hjälpavsnitten.
/Tobias
... Visa mer
2024-01-12
18:53
Tack för ett mer uttömmande svar, det säger väl det mesta som jag undrade över.
... Visa mer
2023-11-16
11:27
Hej!
Vi har upptäckt ett problem när man ska växla mellan KYC-modulen i Advisor och systemet Visma Tid Smart. Om båda dessa används så är rekommendationen att köra i varsin webbläsare för dessa system. Då fungerar det utan problem.
Om man vill köra i samma webbläsare så behöver man rensa cookies i webbläsaren för att kunna växla mellan dessa. Enklast är om ni går enligt bilden nedan.
Ni går alltså på hänglåset bredvid URL. Sedan väljer ni cookies och webbplatsdata. Sedan väljer ni att hantera cookies och webbplatsdata.
Sedan använder ni papperskorgen på cookies som visas här.
När detta är klart så klickar ni på F5 (uppdaterar sidan) så går det bra att växla mellan Advisor KYC och Visma Tid Smart.
Vi jobbar på att åtgärda detta problem och jag återkopplar här när detta problem är åtgärdat.
/Tobias
... Visa mer
2023-11-02
10:16
Hej!
Problemet är nu ågärdat.
/Tobias
... Visa mer
2023-08-16
14:42
1Gilla
Hej!
Vi har upptäckt att en del kunder inte ser alla menyval i Ekonomiöversikten. Det saknas till exempel Inställningar. Här är en bild på hur det kan se ut.
Om ni har detta problem så är en workaround att ni kan zooma ut bilden i webbläsaren. Enklast är med kommandot CTRL - på tangentbordet. Då dyker de andra menyvalen upp.
Vi håller på att undersöka problemet.
/Tobias
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Ekonomiöversikt
2023-03-06
11:42
1Gilla
Toppen tack snälla!
... Visa mer
2022-10-17
08:29
Hej Ulf!
Jag har meddelat våra produktspecialister att ni upplever fortsatt problem med överföringen, men jag skulle vilja be dig att du också kontaktar vår support för vidare felsökning.
Önskar dig en fin måndag!
/Tinne
... Visa mer
2022-10-07
10:25
1Gilla
Hej!
För de flesta så fungerar det som vanligt. Det är vissa som fortfarande kan uppleva problem med att prestandan är låg och att det går sakta i systemet. Jag uppdaterar när det är löst för alla under fliken driftinfo.
/Tobias
... Visa mer
2022-09-29
20:42
1Gilla
Hej ja att det skall fungera är vi rörande överens om... Och jag ringer supporten.
... Visa mer
2022-09-19
12:14
1Gilla
Hej!
Vi har nu åtgärdat problemet med att fördela ut 2,4 h i resursplaneringen. Nu blir det 0.2 per månad och totalen blir rätt.
/Tobias
... Visa mer
2022-06-07
09:25
Hej!
Ja, jag såg det sedan. Vi ska snart ha åtgärdat, jag meddelar dig via e-post när det är fixat.
/Tobias
... Visa mer
2022-05-16
09:27
Hej igen!
Nej detta rörde endast Ekonomiöversikten och det ska vara löst nu. Men gör så att du tar kontakt med supporten igen så ska du se att ni kan lösa detta tillsammans.
Välkommen //Tinna
... Visa mer
2022-01-28
10:05
Hej!
Nu har vi åtgärdat problemet med att man inte kunde skriva datum utan streck och att det ska räcka med att skriva månad och dag för att få det aktuella året valt automatiskt 🙂
/Tobias
... Visa mer
2021-12-15
11:37
Hej igen!
Jag lyckas återskapa detta problem i mitt bolag. Det verkar ha blivit ett följdfel att den inte lägger fakturerbar tid automatiskt i den rutan. Det går dock att lägga det manuellt så länge.
Vi prioriterar att fixa till detta också. Jag har skapat ett högprio-ärende till vår utvecklingsavdelning.
/Tobias
... Visa mer
2021-11-11
14:41
Ah... så var det ju... men lite synd att man inte kan gå via Byråstöd.... tackar tackar...
... Visa mer
2021-05-20
16:53
1Gilla
Hej!
Jag testade lite kring det du beskriver och det verkar som den senaste uppdragsansvarig man valt in på ett diagram är det som sparas till nästa gång. Tanken är att urvalen ska vara kvar till nästa gång man går in så vi har skapat upp ett ärende på detta för att åtgärda så att uppdragsansvarig sparas på alla diagram och inte bara det senaste.
Vi har också lagt upp ett ärende på att lägga till namnet på uppdraget i diagrammet som det var tidigare så vi kommer att åtgärda dessa två saker så småningom.
Tack för er input!
/Tobias
... Visa mer
2021-02-17
16:31
Hej!
Du ska fylla i deklarerat vid betalning när inbetalningen är gjord till skatteverket. Om du betalade in oktobers moms i december till skatteverket som exempel så går du till oktober och fyller i båda fälten. Både bokfört och deklarerat så att dessa stämmer överens. Man lägger då också ett datum när inbetalningen gjordes precis som du skriver.
Man kan ju så klart ha fyllt i bokfört kolumnen tidigare om det var bokfört tidigare men det viktiga är att båda fälten är ifyllda för annars får man en differens.
När du skriver att differensen försvinner på översikten när du tar bort summan i deklarerat, menar du då att differensen försvinner på bilagan? Det enda jag kan tänka mig då är att man endast har fyllt i deklarerat och inte bokfört för då blir det en differens som skulle försvinna om man tar bort det från deklarerat. Vet inte om det är så du menar?
Jag kanske missförstår dig så återkom gärna med en förklaring i så fall och om du behöver hjälp med hur det ser ut i ditt system så tveka inte att höra av dig till supporten så kan vi kika närmare på det.
/Tobias
... Visa mer
2020-02-28
16:14
Hej Tibor!
Tack för din input kring fastpris. När det gäller täckningsbidrag och fastpris så är vi medvetna om problematiken att följa upp. Precis som du nämner så är en problematik att den går på uppdragsansvarig och inte på den aktuella personen som har registrerat det. Jag håller med om att detta bör spegla verkligheten och visa vilken/vilka personer som verkligen har lagt ned arbetet.
Detta önskemål har vi i utvecklingsplanen framöver. Vi kommer också att påbörja ett större projekt och se över just fastprishanteringen i Advisor. Det finns flertalet förbättringsområden som vi ämnar att lyfta upp vid dessa tillfällen.
Om du har fler synpunkter som du vill ska lyftas så bara skriv dessa så ska jag se till att dem också kommer upp för diskussion för framtida utvecklingsinsatser.
Önskar dig en trevlig helg så länge!
/Tobias
... Visa mer
2020-02-28
10:10
Hej!
De nya kunderna som du har lagt upp, har du lagt uppdraget deklaration på dessa? Nu antar jag att du har kopplat uppdraget deklaration på arkiv - inställningar - koppla uppdrag i Advisor connect? Om det skulle vara ett annat uppdrag kopplat så är det uppdraget som valts här som gäller för vidare instruktion.
Gå gärna till en av kunderna som inte kommer med och till fliken uppdrag. Om du klickar på redigera på uppdraget deklaration så har du ett val för byråanstånd. Det är viktigt att det är valt ja på byråanstånd här för att kunden ska komma med i listan.
Tänk också på att om du har lagt upp kunderna nyligen i Advisor så behöver du logga ut från Advisor connect och logga in på nytt så att den kan uppdatera med de senaste ändringarna gjorda i Advisor.
Hoppas detta hjälper dig. Återkom gärna om problemet kvarstår så kan vi felsöka närmare vad som kan vara orsaken till detta.
... Visa mer