2025-01-16
10:12
Jag har en kund som fick en e-faktura från Visma som fortfarande inte går att se. Hur tänker ni där?
... Visa mer
2024-03-12
14:39
Att man inte kan ändra momskoderna i Skatt & Bokslut ställer ju även till med problem i momsavstämningen där man får felkod för bokslutsverifikationer på upplupna försäljningar.
... Visa mer
2024-02-20
09:51
Hej! När jag gör bokslutsomföringar som berör konton med momskoder skulle jag vilja kunna ändra momskoden i Skatt &Bokslut när jag gör omföringen. Vid överföringen av omföringarna föreslår programmet att man låser föregående år i eEkonomi då måste jag för att ta bort momskod på upplupen försäljning låsa upp året igen för att kunna åtgärda tex upplupen försäljning som ligger på ett momskodat konto, men som inte ska påverka nästa momsredovisning. Gör man momsredovisningen långt senare än man gjort överföringarna tar det tid att sätta sig in i vilka poster som ska med på momsredovisning. Om jag i stället kan åtgärda momskodningen när jag gör verifikationen spar jag mycket tid. Eller jobbar jag på fel sätt?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2024-01-16
15:49
Jag gick in där och kollade men fakturan var från Visma Financial Solutions. Jag tänkte Visma som Visma, men så enkelt var det ju inte. Hur gör man då?
... Visa mer
2024-01-16
10:54
Hej! Min kund hade fått två fakturor från visma med samma fakturanummer och samma belopp in i utkast, vilket jag såg redan på förstasidan i utkast. Då slängde jag en och på den som är kvar finns inget underlag men det står att det finns två fakturor med samma nummer. Nu har jag ju antagligen slängt den med underlaget. Hur får jag tillbaka den?
... Visa mer
2023-12-21
14:29
Hej! Jag har en kund som har återkommande fakturor avseende uthyrning av förråd. Prissättningen sker genom att de olika förråden har ett artikelnummer. Priserna skulle höjas inför fakturan som avser januari och faktureras i december. Ändring har gjorts genom att ändra i artiklarnas priser. På alla artiklar fanns de nya priserna sparade men fakturorna tog de gamla priserna för när de nya priserna lagts in har man inte tryckt enter tillräckligt många gånger utan bara en gång och sedan spara. Ingen förklaring har kommit upp i samband med prisjusteringen, så prislistan ser helt rätt ut men kopplingen till de nya priserna och återkommande faktura finns inte. Hade man tryckt enter flera gånger hade man fått upp frågan om prisjusteringen ska slå igenom på återkommande fakturor. När man tog spara utan enter, enter fick man aldrig upp frågan om det ska slå igenom på återkommande fakturor. Kunden har alltså missat hyreshöjning totalt i faktureringen för januari. Byrån får göra om prislistorna igen utan betalt från kunden. Det här är för dåligt av ett så modernt program och behöver åtgärdas snarast. Man ska få upp denna fråga oavsett hur man trycker på enter. Sparas de nya priserna måste frågan ställas. Fruktansvärt irriterande för både mig och kunden.
... Visa mer
2023-12-19
14:32
Hej! Jag vill jobba i resursplaneringen. I går ringde jag supporten för jag tyckte att det tog lång tid, "det har aldrig hängt sig, men kan ta ganska lång tid", fick jag till svar Är det någon som vet vad som är normalt lång tid? Jag började en laddning i går för att få upp planering per anställd med antal nedlagda timmar föregående år som utgångspunkt. Jag har valt januari till juni. Nu har min sökning varit i gång i 23 timmar och är inte färdig. Det känns väldigt länge tycker jag. Kan jag ha gjort något fel?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Advisor
2023-12-14
17:23
Utskriftsikonen i rapportcentralen i Skatt & Bokslut Pro är kinkig. Man måste närma sig den väldigt försiktigt för att få fram möjligheten att välja utskriftsalternativ. Kan man ändra någon inställning för att få den lite mer robust?
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2023-12-04
10:10
Jag undrar om det fortfarande inte finns planer på automatisk bankkoppling av Länsförsäkringar Bank?
... Visa mer
2023-11-01
10:06
Hej! Jag har en kund som har återkommande fakturor för hyror i eEkonomi. Det är ca 200 st dom förfaller i slutet av månaden. I vanliga fall behöver jag inte åtgärda inbetalningarna öht, men i går och i dag så vill programmet att jag klickar på bokföringsknappen. i går gick jag igenom allihop, men det är inte meningen att jag ska lägga ner den tiden. Kommer dagens transaktioner att bokföras automatiskt?
... Visa mer
2023-09-14
13:34
Jag menar inte att det måste vara ett sms, men har ni ingen annan lösning på hur jag kan meddela mina kunder. Jag vill inte köpa till någon utomstående sms-funktion när det ska ingå en i det system jag betalar för. Kan jag göra på något annat sätt inom Advisor för att uppmärksamma kunderna på att de fått ett mail?
... Visa mer
2023-09-14
11:26
Jag vill inte betala för något utomstående system. Jag vill ha ett sätt att få till detta i Advisor.
... Visa mer
2023-09-14
11:08
Det här är en klar försämring för oss. Den nivå som fanns tidigare räckte väldigt bra till våra behov. Vi har många kunder som jobbar ute och inte kollar sin mail särskilt ofta och då skickade vi ett sms som en påminnelse. Hur tycker Visma att vi ska göra nu?
... Visa mer
2023-08-18
15:48
Jag vet inte om du fått ordning på det, men jag funderade på om du utgår från skattekontot i stället funkar det då?
... Visa mer
2023-08-18
11:52
1Gilla
Tack, då funkade det 🙂
... Visa mer
2023-08-18
09:24
Hej!
I dag funkade automatisk koppling till skattekontot. Där finns en inbetalning som gjorts från företagskontot. Den går inte att bokföra varken på företagskontot eller skattekontot för där får man svaret att man inte kan matcha mot ett konto som har koppling. Då borde den väl bokföras automatiskt... eller vad gör jag för fel?
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 24-08-29
... Visa mer
2023-08-17
09:58
Hej! Jag använder också SMS-tjänsten ofta och vill ha en tidplan på när den är igång igen.
... Visa mer
2022-09-28
15:39
Tack AnnicaL! Jag hade gärna sorterat den efter Uppdragsansvarig också, men nu förstår jag lite mer hur den fungerar.
... Visa mer
2022-09-28
10:57
Hej! Jag får inte kläm på "Min aktivitetslista". När jag läser om den i hjälpen verkar det som ett jättebra hjälpmedel. Hur börjar man? /Helén
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Advisor
2022-04-20
17:49
2 Gillar
Jag håller med Kristina. Detta är inte OK och måste åtgärdas snarast. /Helén (också redovisningskonsult)
... Visa mer
2021-05-04
13:35
Hej!
Jobbar på redovisningsbyrå och undrar om mina kunder kan skanna in underlag utan att ha annan tillgång till eEkonomi än scanningsappen. Vi på byrån jobbar i eEkonomi smart och kunden vill inte betala extra för programmet.
... Visa mer