Fick mejl om att det inte kommer att vara möjligt att mejla in manuella underlag till Visma Administration from 28/2 2025. Det känns direkt som ett stort kliv bakåt i den digitala utvecklingen. En sak gällande digitalisering är ju att man ska kunna jobba smidigt och enkelt. Hur är det tänkt att man ska hantera de manuella underlagen? i mitt fall så är det inte pappersdokument utan det är ju nedsparade pdf underlag. Det kan ju inte vara meningen att man ska fota redan digitala dokument (pdf) för att sen skicka in dom till scannings app, för att sen skicka dom vidare via app till bokföringen? Idag mailar jag in pdf underlagen direkt in till bokföringen, eftersom de kommer in utan fördröjning så kopplar jag enkelt underlagen till respektive verifikation tex. bg inbetalningsavier eller skapar ny verifikation utifrån inkomna underlag tex. SKV mm. Det här är ju en direkt försämring för oss användare, varför ta bort en bra funktion för oss som jobbar i Administration, man borde ju presentera alternativ som är lika bra eller bättre, tyvärr känner jag spontant att man behöver se över programalternativ, man vill ju inte att utvecklingen ska gå bakåt och att metoder ska vara krångliga och ta längre tid. Jag har försökt få tag på support, för att att få svar på mina frågor, tyvärr utan framgång.
... Visa mer