45 minuter sedan
Hej, Sitter med ännu en enskild firma och där är samma fel. Har redan suttit i supporten idag med ett annat problem 😉 Ni får jättegärna ringa upp mig istället om ni vill ha exempel. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
igår
Hej, Fälten R40 och R41 uppdateras inte på NE-blanketten. Har förökat att plocka bort och lägga till uppgifterna igen under Övriga justeringar samt uppdaterat fler gånger, men det hjälps inte. Är detta ett känt fel som ni håller på och arbetar med? Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2025-03-03
17:07
Hej, Vill göra er uppmärksamma på att mailadressen inte verkar följa med namnet i den digitala signerings-listan i Visma Skatt & Bokslut Pro. Jag hade nio personer i min lista. Sände ut för signering, men pga fel i styrelsen, skulle en person plockas bort. Tog bort näst sista personen och sände iväg Årsredovisningen för digital signering igen. Problemet är att mailadressen för den bortplockade personen hamnade vid den sista personens namn och bytte alltså ut den mailadress som stod där tidigare ... uppdagades när denna person aldrig fick något signeringsmail. Jag har varit inne och kollat i Visma Sign för att se att jag verkligen hade korrekt mailadress på sista personen i första utskicket och det hade jag. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2025-02-13
14:26
Hej, Använder Visma Skatt och Bokslut Pro Det står bara #Role# under namnen på årsstämmoprotokollet idag. Har tittat på två av mina kunder och det ser lika ut hos bägge. Sitter i kö till supporten, men det är visst 1-2 timmars väntetid. Tänker att ni på supporten ser detta inlägg innan jag kommer fram på telefon. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2024-04-17
15:02
1Gilla
Hej, Sedan en tid tillbaka är de två första textfälten från Swedbank in till Visma e-ekonomi vid automatisk bankkoppling desamma. Ni plockar alltså in samma textfält två gånger. Detta ställer till med problem främst vid avstämning av swishbetalningar eftersom varken mobilnummer eller personens namn kommer med. Finns det en lösning på gång på detta problem Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2024-04-10
14:20
Hej, Jag har ett önskemål som jag hoppas att ni kan lösa lite snabbt 🙂 Jag skulle vilja att en av textraderna i Förändring Eget Kapital (Visma Skatt o Bokslut Pro) ska gå att redigera. För min del går det bra att ta vilka av raderna som helst, tex "Fussionsdifferens". Behöver nämligen ha in en text som avser effekt av optionsprogram. Förra året fick jag plocka ut ÅR till Word och lämna in den på papper. Skulle gärna vilja slippa detta i år. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
2024-01-26
11:53
Hej, Har precis avslutat ett bokslut för en av mina kunder. Fick iväg Årsredovisningen och Årsstämmoprotokollet via för signering via Visma Sign utan problem. Men, av någon anledning gick det inte att skicka iväg vare sig Bokslutet eller Inkomstdeklarationen. Alla dokumenten är nedladdade till pdf-format från Visma Skatt & Bokslut Pro. Under tiden jag satt i kö till supporten (25 minuter) testade jag att öppna, skriva ut dokumenten som pdf och spara om. Provade därpå att skicka de "nya" dokumenten. Detta fungerade 🙂 trots att Bokslutsdokumentet blev större. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2023-04-24
12:58
1Gilla
Hej, Vet inte egentligen om detta är en "önskning", även om jag uttryckte mig så. Tycker nog mer att det är ett fel. Hoppas verkligen att du har skickat vidare mitt inlägg till Önskningar om det nu är där det ska ligga. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2023-04-21
15:28
Hej, Vill gärna fortsätta fråga i denna tråd, då Handelsbanken ibland skickar in transaktionerna som klumpsumma och inte som detaljerade rader. Har en kund där jag precis implementerat den automatiska bankkopplingen mot Handelsbanken och jag skulle önska att alla transaktioner, oavsett om det är manuellt lagda betalningar på banken, tex mot skattekontot, eller ivägskickade betalningsfiler, visas som enskilda poster med samma transaktionsinformation som från de andra bankerna. Vet att Handelsbanken kan lösa detta eftersom jag har kunder i Fortnox, där detta fungerar utmärkt. Att behöva gå in på banken och leta efter betalningsinformation vid en automatisk bankkoppling tar onödig tid i anspråk. Enda text som kommer in till Visma e-ekonomi vid "klumpredovisning" eller manuellt lagd betalning är "INTERNET BET 1". Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2023-04-21
15:14
Hej, Jag har samma problem för en av mina kunder (jag är redovisningsbyrå) med aktiv bankkoppling. Företagskontot finns inte att välja om man vill registera betalning i appen eller på fakturan i kundreskontran. Önskar en lösning där den digitala användaren av Visma e-ekonomi har flexibilitet att antingen välja att matcha betalning mot bank i Kassa/Bankhändelser, på kundfakturan i kundreskontran eller via appen. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2023-03-21
07:12
Ser att det inte lästs in några transaktioner från Nordea sedan i fredags den 17 mars. Är detta ett känt problem som ni håller på med? Skulle önska en push-note till mig som byrå avseende kunder med den bank som för tillfället har problem med uppdateringen av automatiska transaktioner. 🙂 Förslag på utveckling.
... Visa mer
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
eEkonomi
2023-02-06
17:15
Hej, OK, jag trodde att detta var en helt automatisk process, precis som när man laddar in fakturorna manuellt till leverantörsreskontran. Varför måste en färdig pdf-faktura gå via skanning?
... Visa mer
2023-02-04
08:45
Jag undrar varför det kan ta mer än två dagar för en leverantörsfaktura att komma fram till rätt reskontra då man skickar in på autoinvoice-adressen. Det borde ju bara ta ett par sekunder. Har skickat in en faktura till en av mina kunders leverantörsreskontra. Skickade den för två dagar sedan och den har ännu inte kommit fram. Har varit med om detta tidigare och ringde då er på supporten och fick svaret att det kan ta tid. Jag undrar nu varför. Jag behöver kunna förklara detta för mina kunder. Om man skickar in en leverantörsfaktura på avsedd mailadress till Fortnox, finns den i reskontran direkt efter det att jag skickat in den. Vänliga hälsningar Anette
... Visa mer
2021-11-22
07:45
Hej, Fältet "Beskrivning" följer inte med från Swedbanks kontoutdrag till Visma e-ekonomi Kassa och bankhädelser. Jag har försökt med både Microsoft Edge och Google Chrome samt att klistra in kontoutdraget och importera det som fil. Det funkar helt enkelt inte. Är detta ett känt fel som håller på att justeras?
... Visa mer