2023-05-11
11:28
Hej, Det finns en orange varningstriangel i översikten över de senaste arbetsgivardeklarationerna, men ingen information dyker upp när jag hovrar och om jag klickar mig vidare ser jag inga motsvarande varningssymboler. Vad kan detta tänkas betyda, är det något jag behöver bry mig om?
... Visa mer
2023-02-01
15:25
1Gilla
Hej Josefine, Tack för ditt svar! Då behandlar jag det som ett inköp inom EU. Mvh Daniel
... Visa mer
2023-01-31
13:02
Jag har köpt en IT-tjänst från ett företag i Australien. De anger ett VAT-nummer som börjar på EU på kvittot. Jag har googlat och funnit motstridiga uppgifter om detta ska betraktas som ett inköp utanför EU eller inom EU när kunden är, som jag, ett företag. Vad är det som gäller egentligen?
EDIT: Lägger till de motstridiga källorna jag hittade:
Bokför som inköp utanför EU
Bokför som tjänst inom EU
... Visa mer
2022-12-22
10:32
Tack, vad bra! Har du något förslag på vilket kostnadskonto jag bör använda?
... Visa mer
2022-12-21
16:49
Hej! Jag har tecknat ett treårigt supportavtal för en nätverksrouter/brandvägg. Hur ska jag bokföra detta? Är det ok att dra hela kostnaden på året, eller behöver jag periodisera den över de tre åren avtalet gäller? Hela kostnaden är ca 4000 kr. Brandväggen kostade ca 6000 i inköp och är bokförd som en korttidsinventarie.
... Visa mer