2025-04-10
23:07
Det funkar inte heller att överföra Stripe's CSV rapport från sep-dec.. trots att filen står CSV när jag laddar ner kommer denna ruta upp: Filen är ogiltig. Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Intktsredovisning__rapport_med_vattenfallsdiagram_2024-09-01_till_2024-12-01_UTC) Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterNumber) Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterItemShortName) Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (CostCenterItemName)
... Visa mer
2025-04-10
23:02
Hej! Ett kontoutdrag från Traderas transaktioner 2024. Som laddas ner i CSV format, och står beskrivet viktig information jag behöver få in i Visma som provisions kostnader, frakt, utbetalningar till konto, köp via Tradera saldot med mera.
... Visa mer
2025-04-10
00:28
Hej! Varför går det inte att importera en vanlig CVS fil från Tradera?? Detta kommer upp: Filen är ogiltig. Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Datum) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Händelse) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Ordernummer) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Text) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Objekt) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Köpare) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Pris totalt) Fel på rad 1: Filen innehåller en ogiltig kolumn (Saldo) Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (SupplierNumber) Fel på rad 1: Filen saknar den obligatoriska kolumnen (Name) - Vad menas med det? Tradera har en knapp där man kan ladda ner CSV fil för hela räkenskapsåret 2024, när jag då väljer den filen att importera kommer bara detta upp hela tiden. Det är inte jag som skapat filen utan Tradera, man tycker därmed att det borde vara giltigt och fungera?....
... Visa mer
2024-08-31
15:48
Har ett stort problem! Pga en längre tids sjukdom har jag missat att mitt årsabonnemang 279:- i månaden förnyas på söndag och idag är sista dagen att säga upp det. Problemet är att jag gärna vill ändra till 125:- i månaden, nedgradera det. Tydligen kan man enbart uppgradera program själv men kundtjänst måste kontaktas för att nedgradera.. de öppnar inte förens måndag :(. Finns det möjlighet att Visma har förståelse och kan ändra det två dagar senare- eller måste jag avsluta min tjänst här helt för att förhindra förnyelsen av 5800kr till nästa år? Det är många verifikationer jag inte hunnit bokföra än därför vill jag ha kvar Visma men till ett lägre pris alternativ! Är det möjligt att de uppdaterar mitt abonnemang på måndag eller är det 100% skrivet i sten att det dyrare abonnemanget förnyas imorgon i ett helt år? Tacksam för svar!
... Visa mer
2023-10-30
04:38
Är den personliga koden man fick som SMS efter kortet skaffades, detsamma som pinkod? Stod ingenstans när jag fick fysiska Visma Mastercard debit kortet vad pinkoden man knappar in irl via ett köp är! Funkade inte att blippa. Stod enbart något om en personlig kod, som inte stod vad den skulle vara till, oklart användningstillfälle, antog det var något via online bekräftelse etc, för att på alla andra kort står det ”pinkod”. Men är det alltså den ''hemliga personliga koden'' ni kallar det, den som ska funka att betala saker irl med som själva pinkoden? Eller funkar kortet enbart online? Tack för svar!
... Visa mer
2023-10-18
21:19
Hur åtgärdar man ett fel? Står att det skall vara möjligt att radera- men när jag klickar står det enbart kreditera eller kopiera, inte åtgärda fel eller radera. Ska vara 89kr men blev 140, står betald, så verkar inte kunna ta bort, men betalningen var som sagt 89... Samt hur kan man ändra till att göra manuella bankhändelser? Automatiska bankhändelserna stämmer inte, och när jag skulle fullborda manuell kom det upp error ''Du får endast registrera manuella bankhändelser från och med 2023-10-12'' varför då?
... Visa mer
2023-10-15
22:33
Hej! Inga insättningar från Tradera betalningar syns överhuvudtaget, så när jag lade till en betalning manuellt blev det error på Kundfakturan eftersom den inte hittas i ert system- Jag provade skriva in Kund nr som står på sålda annonsen på Tradera men det funkade inte. Gick inte att lägga till för att den inte syntes i erat system och siffrorna försvann när man klickar vidare, fastnar på kundfakturan, belopp och allt annat går att fylla i. Vad ska jag göra? Kommer inte vidare så kan inte bokföra insättningarna.
Det är ju främst 90% på Tradera jag säljer. Hur kommer det sig att bara vissa inköp kom in i systemet men inte några kundbetalningar? Samt hur överkommer jag att det inte går att fullborda manuella bokföringen när den hakar upp sig på kundfakturan? Det ska väl gå att få in Tradera försäljningar? Mvh
... Visa mer