2025-04-11
07:48
Jag förstår inte om du menar att filen kommer från Tradera eller din internetbank. I vårt program kan du importera/klistra in kontoutdrag från din bank. Om det inte funkar för dig att importera ditt kontoutdrag via CSV går det bra att kopiera och klistra in det istället. Det är väldigt smidigt. Jag vill också slå ett stag för att aktivera bankkoppling för att jobba på det absolut smidigaste och snabbaste sättet. Då läses dina transaktioner från banken in automatiskt i ditt program (och bokförs!). Här kan du läsa mer om att importera kontoutdrag och just CSV format men jag ska försöka lyfta de två viktigaste punkterna här.
CSV-filen måste vara i rätt format (kommaseparerad/kommaavgränsad)
Filen måste åtminstone inkludera en kolumn med datum i någon av standardformaten, exempelvis ÅÅÅÅ-MM-DD, en kolumn med belopp samt en kolumn med referenser. Lycka till! /Ebba
... Visa mer
2024-09-02
08:04
Hej @RareFindsEU
Tack för att du kontaktade oss.
För frågor om abonnemang och avgifter ber vi dig att vända dig till vår avtalsavdelning, då vi tyvärr inte kan hjälpa till med detta här i forumet. Du når vår avtalsavdelning här.
Vi önskar dig en trevlig vecka och välkommen tillbaka till forumet framöver. /Tinna
... Visa mer
2023-10-30
10:36
1Gilla
Hej @RareFindsEU
Tack för att du kontaktar oss.
Precis - hemlig personlig kod får du tolka som ett härligare ord för pinkod och det stämmer att du fick den koden via SMS i samband med aktiveringen av ditt kort. Det är även den kod du får ange när du använder kortet för fysiska köp i butik. Du kan självklart även använda kortet vid internetköp men dessa köp får du signera med hjälp av ditt BankID istället för din pinkod.
Läs gärna mer om kortet på vår hemsida samt i tipset Säg hej till Visma Spcs-kortet!
Ha en fin dag
/Tinna
... Visa mer
2023-10-19
10:17
Hej @RareFindsEU
Tack för att du kontaktar oss.
Vi tolkar dig som om det är en faktura som blivit fel och att den är markerad som betald. Det går inte att radera en redan skapa kundfaktura i Visma eEkonomi utan den får du kreditera och sedan skapa en ny korrekt faktura. Hade kundfakturan varit obetald hade du istället kunnat följt anvisningarna för Ångra faktura.
Gör så att du ringer till oss på supporten så kan vi kika på hur det ser ut i ditt program gällande din andra fråga innan vi rådgör vidare med dig.
Varmt välkommen att kontakta supporten
/Tinna
... Visa mer
2023-10-16
11:28
Hej @RareFindsEU
Varmt välkommen som ny forummedlem.
Vad vi kan se verkar du ha en aktiv bankkoppling sedan 2023-10-13 så du bör kunna lägga in bankhändelser manuellt/Importera ett kontoutdrag/Kopiera och klistra in kontoutdrag på allting tidigare än det datumet. Allting efter det datumet ska komma in med hjälp av bankkopplingen. Eftersom det finns en aktiv bankkoppling nu så ska allting läggas in via Kassa- och bankhändelser och sedan matcha mot kundfakturan och inte via Åtgärder - Registrera inbetalning på fakturan.
För säkerhets skull rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så vet jag att vi inte missförstår varandra. Så kan vi passa på att få visa dig hur arbetsgången ser ut i ditt program också 🙂
Välkommen att kontakta supporten. /Tinna
... Visa mer