Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Ebba Arvén COMMUNITY MANAGER ‎2023-09-26 16:57 )
  • 2 Svar
  • 0 gilla
  • 9588 Visningar

Vi blir glada om du väljer att ladda upp en egen profilbild! Forumet är fyllt av vår standardgubbe och det hade kul att se vem du är. 

Du kan ladda upp en personlig profilbild på två olika sätt. 

 

Via din profil 

Gå in på din profil och klicka på den lilla pennan till höger om den grå gubben för att ändra bild. Leta upp en bild från exempelvis din dator. 

 

Via Mina inställningar 

Klicka på din avatar uppe till höger, välj Mina inställningar - Avatarer. Klicka på Ladda upp en avatar och leta upp en bild från exempelvis din dator.

 mina inställningar.png

avatar.png

 

Kommentarer
Jessica_
UTFORSKARE
  • Hur/När blir foton som jag laddat upp på Mina foton godkända och hamnar i Mina album, för att kunna användas som avatarer?
  • Hur tar man bort ett foto från Mina foton?
  • Vem/Vilka kan se mina Mina foton?
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Jessica! 

 

  1. Bilder du laddar upp ska blir "godkända" per automatik, det finns ingen process där någon behöver godkänna dina bilder innan du kan använda dem
  2. Du tar bort en bild genom att klicka på avataren uppe till höger och välja Min profil. I rutan som heter Mina foton klickar du på Ladda upp en bildVälj sedan Alla bilder och för muspekaren över den bilden du vill ta bort och ett kryss kommer dyka upp längst upp till höger på bilden. Klicka på krysset för att ta bort bilden
  3. Profilbilderna kan alla se, laddar du upp andra bilder så kan du välja att lägga dem i ett "Dolt album" som bara du kommer åt. 

 

Jag tycker det är lite märkligt att du inte får till din profilbild, jag kan ju se att du har fått upp bilden i dina album och jag vet inte riktigt vad som gör att den inte hamnar som en avatar. När du laddar upp en profilbild via instruktionen ovan så väljer du samma bild i två steg. Kan det vara här något blir tokigt? När du laddat upp bilden får du först välj att beskära den som en Profil avatar, när du gjort det väljer du Spara och fortsätt. I andra steget beskär du bilden för avataren för meddelanden. Samma bild används som standard och vill du ha samma bild så ska det räcka att beskära och välja Spara ändringar