Vill du minska pappershanteringen? Då har vi ett tips till dig!
Du kan med hjälp av vår tjänst skicka dokument för signering direkt från programmet. I Tid Smart/Pro kan du skicka alla pdf-dokument som du laddar upp på ett projekt. Om du du arbetar i Tid Pro kan du även skicka avtal, offerter och de dokument du laddat upp via en kund för signering vilket ökar tryggheten och minskar tiden för administration. Du får såklart återkoppling i programmet när dokumentet är signerat.
Du skapar enkelt signeringen direkt i programmet och kan välja både hur du vill skicka inbjudan till signering samt om du vill att det ska krävas signering via bankid:
Personen som ska signera dokumentet får sedan en länk skickad till sig där denne kan granska dokumentet och slutligen även signera det.
När signering skett får du återkoppling via mejl så att du kan gå vidare med eventuella actions.
Du köper själv till den mängd e-signeringar som du vill ha under Inställningar - Generellt - Saldon. Bra att veta är att du debiteras för en signering per signeringsrunda, detta innebär att det bara dras en signering från ditt saldo även om du har flera bilagor eller parter som ska signera.
Vill du se hur det fungerar i programmet? Se filmen: e-signering.
Vill du läsa mer om tjänsten se Använda e-signering.
Vill du testa flödet på egen hand? Inga problem! Du får alltid tillgång till två kostnadsfria e-signeringar så att du kan testa tjänsten i lugn och ro!
Det här tipsets innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 23-11-07