Skapa din deklaration och årsredovisning direkt i Visma eEkonomi med tillvalet Deklaration/Årsredovisning. Allt du behöver göra är logga in i ditt Visma eEkonomi och aktivera tillvalet under Appar och Tillval.
Samla allt på ett ställe, du slipper dubbelarbete
Simulering av skattemässiga effekter
Skapa deklarationsblanketterna INK2, INK2R, INK2S
Skapa deklarationsblanketterna N3B, N4, N8, N9*
Upprätta en årsredovisning enligt K2
Skicka elektroniskt till Skatteverket respektive Bolagsverket
Kontrollera uppgifter mot Bolagsverket
Inlämningsstatus för digitalt inlämnade årsredovisningar
Deklaration är en årlig handling där inkomsttagare, både fysiska och juridiska personer, redovisar hur mycket som intjänats under föregående år och hur mycket skatt som ska betalas.
Årsredovisningen är en sammanställning av alla ekonomiska händelser under ett räkenskapsår.
Läs mer i artiklarna Vad är deklaration och Vad är en årsredovisning?
Läs om viktiga tidsgränser kring årsredovisningen hos Bolagsverket.se.
I Visma eEkonomi går det snabbt att skapa deklarationen och årsredovisningen. I checklistan är vi dessutom med dig, steg-för-steg.
Vi vet att det ibland kan vara lite klurigt med allt från bokföring till deklaration. Därför har vi samarbetet med flera proffs inom området och gjort det enkelt att hitta en revisor eller redovisningsbyrå för ditt företag. Kika in den här länken så matchar vi dig med en av Sveriges bästa redovisningsbyråer.
Deklarationsdatum - Vismaspcs.se
Skapa Deklaration/Årsredovisning för Aktiebolag- Youtube.com
Skatteexpertens bästa tips på avdrag i deklarationen - Vismaspcs.se
Vanliga frågor om deklaration och årsredovisning - Skriven hjälp
Hej @Andreas18
Inom kort kommer det ett nytt utseende för enskilda firmor (håll utkik här i forumet). Då kommer du att börja arbeta med deklarationen för 2021.
Med vänlig hälsning/
Niklas - Content Producer
Hej @Fd medlem
Jag skulle rekommendera att du kontaktar vår support i detta fall så dem kan ta en ordentlig titt på vad det är som orsakar detta när du försöker öppna tjänsten!
Med vänliga hälsningar/
Niklas, Visma Spcs
Hade försökt lämna in min inkomstdeklaration och fick följande fel:
INK2S | 20210101 - 20211231 |
|
Detta är ett belopp från konto 2893 som aldrig har listats här under deklarationer 2019 och 2020. Dessutom hamnar den på raden med negativt värde som Skatteverket inte accepterar.
Support-Chatten vill inte hjälpa med detta och hänvisade till revisor.
Jag kan naturligtvis skicka blankett utan minustecken till Skatteverket men egentligen borde ju Visma deklarationen resulterar i en korrekt e-fil.
Hej @Torsei,
Jag vågar tyvärr inte svara på det. Rekommenderar att du kontaktar vår support så att ni kan kika på detta tillsammans 🙂
Mvh Marielle
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.