Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
(uppdaterad av Mita Jonsson CONTENT PRODUCER ‎2020-06-26 09:56 )
  • 1 Svar
  • 1 gilla
  • 577 Visningar

Den 25:e maj 2018 infördes dataskyddslagen GDPR och för att hjälpa dig att följa kraven för GDPR finns följande sida i hjälpen: GDPR i Visma Administration. På denna sidan under rubriken Arbeta enligt GDPR i ditt program kan du klicka dig ner på Kundnivå, Leverantörsnivå och Medarbetarnivå för att ta reda på vad som gäller i programmet. Du hittar allt du behöver under Insamling av personuppgifter och Personuppgifter i programmet och Lagring av personuppgifter. Här har vi även information om Personuppgiftsbiträdesavtal

 

Många undrar hur man gör för att ta bort gamla kunder och leverantörer som man inte har rätt att ha kvar, läs mer i Hur man rensar i sina kundregister/leverantörsregister och kontaktregister.

 

Det finns nya rapporter som du kan ladda ner till programmet. Vi har även uppdaterat rapporterna Leverantörsregister och Kundregister, så att du här får med alla fält som finns i respektive register.

 

Fakturerar du rot- eller rut?

Då bör du uppdatera till senaste version för att kunna använda rapporten Husarbete underlag, den används för att skriva ut de transaktionsunderlag som finns för ansökningar om skattereduktion.

 

Om du vill läsa mer om GDPR har vi en samlingssida om detta på vår hemsida, vismaspcs.se/gdpr.

Kommentarer
dmd-consulting
NY MEDLEM

Hej!

 

Vill nyttja VISMA Sign för att skick ut ett personuppgiftsbiträdesavtal till mina kunder.

Dock i ett "normalt" avtal så på första sidan i dokumentet anges ju de parter som ska ingå avtalet och längst ner förifyller man de personer som ska signera avtalet och dagens datum.

 

Vad gör man att generalisera ett avtal men att det är blir bindande mellan de två företag som ska signera avtalet?

 

Helst hade jag ju haft ett dokument och skickat ut det i omgångar till alla kunder men i värsta fall får jag ju skapa ett dokument per företag för att få med just de parter som ska ingå avtalet.

 

Vore tacksam för lite idéer för hur man bäst går tillväga för att få till detta på smidigaste sättet.