Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TRundst
MEDLEM

1560 istället för 1510?

Hej, vid fakturering inom koncern används kto 1560 istället för kto 1510. 

Vid skapande av ny kundfakturor läggs det per automatik upp en kundfordran på 1510, detta går inte heller att ändra när man "klickar in" på fakturan för att ändra kontona, det går alldeles utmärkt att ändra resultatkontot.

Detsamma gäller med leverantörsskulderna, kto 2440 läggs upp per automatik och detta går inte att ändra till exempelvis 2460.

Hur ska man göra för att få koll på fordringar och skulder inom koncern?

 

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Tyvärr finns funktionen med separata kundfordrings- o h leverantörsskuldskonton inte i eEkonomi,  vill man separera får man manuellt föra om beloppen. Vi kan hoppas Visma tar till sig detta som ett önskemål för framtiden! 

Det borde inte vara så komplicerat att knyta ett konto till respektive kund. Att jag får välja på kto 1510 eller kto 1560 på kunden, men fortfarande samma reskontra. 

Hej!

 

Som @AnnicaL säger så har vi idag ingen funktion för separata kundfordrings- och leverantörsskuldkonton i Visma eEkonomi.

Jag ser att ni är några som önskar få en funktion för detta, så jag gör om frågan så den ligger som en idé. Vi ska se över vilka möjligheter det finns för en sådan funktion och återkopplar med status och uppdatering när vi har tittat närmre på det.

 

Trevlig helg!

/Tinne

Balanseko
UTFORSKARE

Det underlättar ju vid upprättande av årsredovisningen om fordringar/skulder till koncernbolag färdigt ligger på egna konton! Hoppas ni löser att man kan ange andra fordrings- och skuldkonton på utvalda kunder/leverantörer!