Hej,
jag är lite old school och gillar att sätta in kundfakturor, leverantörsfakturor, kvitton och kontoutdrag i en pärm, även om nästan allt idag sker och kommer digitalt. 🙂
Har en fråga vad gäller att upprätta en bokföringsorder eller om det räcker med en utskrift av en verifikation från Visma eEkonomi som underlag?
Har nämligen erhållit ränta på inlånat kapital till aktiebolaget (innestående utdelning) där räntan (efter skatt) läggs på lånet och där skatten på uttagen ränta är bokförd enligt nedan per dags dato:
2710 Kredit belopp (Personalskatt)
2393 Debet belopp (Lån från närstående personer, långfristig del)
Måste jag upprätta en bokföringsorder på ovan och köra in i min old school metod eller räcker det man att jag skriver ut själva verifikationen som skapas i Visma eEkonomi?
Tack på förhand!
Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07
Löst! Gå till lösning.
Hej Adde12!
Du behöver inte upprätta någon ytterligare bokföringsorder utan det räcker med den du redan har gjort. Läs gärna artikeln Digitalt sparande - Vad gäller där kan du läsa mer vad som gäller kring hur länge informationen ska lagra, hur informationen ska lagras och vad som ska lagras.
Hoppas detta svarade på din fråga och annars är du alltid välkommen att höra av dig så hjälper vi dig gärna.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.