Hej.
Vi försöker få till att sända e-fakturor till våra mest frekventa kunder, tyvärr så kan de inte ta emot de underlag/bilagor som skickas med fakturan, kan man ändra filnamnet på något sätt?
Se ex nedan.
Bilagenamn nu: Invoice_34868_2023_07_18T12_11_15_396.pdf
Bilagenamn som funkar:Invoice3486820230718T121115396.pdf
Vi skickar många fakturor till just denna kund så det vore önskvärt om det kunde fungera.
tack på förhand!
//Petra
Filnamnet är inte något du kan ändra men däremot vill jag tipsa dig om en annan sak. Prova att du markerar alternativet "Slå ihop fakturor till ett dokument". Detta hittar du under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter.
För vissa kunder har det alternativet varit en bra lösning för att inkludera bilagor vid fakturering.
Hoppas det funkar även för dig.
Ha en fin fredag och en trevlig helg
//Tinna
Tack så mycket för tips, då provar jag med det!
//Petra
Hej, såg att det redan var ibockat...finns det ingen annan lösning?
//Petra
Hej @Petra Fjällhälsan!
Vi har tyvärr ingen annan inställning eller lösning i vårt program för detta. Eftersom det redan var ibockat och ni testat det så skulle jag föreslå att testa att bocka ur bara för att se om det gör någon skillnad för din kund. Annars tänker jag om det finns något din kund kan kontrollera eller justera i sitt program för att det inte ska vara känsligt för bindestreck i filnamnet?
Jag håller tummarna att det löser sig! Ha en fortsatt skön sommar och återkom om några fler funderingar dyker upp. ☀️
/Ebba
Hej, Ok, då vet jag och hoppas att det kan vara något ni kan titta på. Lägger in det på "önskelistan" .
MVH Petra
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.