Detta kommer att bli fel i nästa momsredovisning om jag inte korrigerar momskoden i verifikatet till Ingen moms samt gör en manuell hantering av momsen i momddeklarationen för att inte förlora den debiterade utgående momsen.
Ska "Ångra faktura" verkligen kunna skapa en faktura i en låst momsperiod, vilket gäller detta fall.
Hälsningar
Kent
Hej!
Tack för svaret. Det känns inte självklart att ignorera en varning och lita på att "programmet" gör rätt i nästa momsredovisning. En varning är en varning och jag kan inte hitta detta undantag i hjälpen, jag har läst här: https://vismaspcs.se/support/checklista-moms
Hur går detta förresten till? Hur hittar Visma en "oanvänd" moms i perioden oktober-december när datumet på verifikationen är 4 september? Har programmet även koll på vilka verifikationsnummer som ingår i en viss rapport? Och om det är så, varför redovisas inte detta i dialogen på ett eller annat sätt.
Dessutom, jag gör den kommande momsredovisningen för perioden som påverkats i början på januari 2020. Med ett nytt räkenskapsår aktiverat. Jag förstår inte utan en förklaring.
Har du chans att förklara känner jag mig tryggare.
Tack på förhand!
Hälsningar
Kent
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.