Hej. Det borde va på ngt sätt att lösa. Har råkat registrera inbetalning (matchning) med fel summa mot en kundfaktura. Läste att verifikationer även om det är preliminär går ej att ändra
Ångra matchningen under kassa- och bankhändelser
Tack, men tyvärr det används inte bank/kassakontot utan ett annat kontot.
Hej EvgeniaM!
Jag är inte helt med på vilka steg du har gjort i Visma eEkonomi för att registrera inbetalningen på fakturan.
Jag tolkar ditt första inlägg som att du har registrerat en inbetalning på en faktura genom att matcha. Matchning görs under Kassa- och Bankhändelser, där du kan matcha mot ett Företagskonto, Kassakonto eller Skattekonto. Du skriver i ditt senaste inlägg att du inte har matchat mot ett bankkonto eller kassakonto, därför skulle jag vilja veta hur du har gjort när du har registrerat inbetalningen på fakturan. Vart i programmet registrerade du inbetalningen och hur gjorde du?
Du får gärna återkomma och beskriva vilka steg du har tagit så ska jag självklart hjälpa dig vidare.
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.