Hej!
Jag har en kund som har återkommande fakturor avseende uthyrning av förråd. Prissättningen sker genom att de olika förråden har ett artikelnummer. Priserna skulle höjas inför fakturan som avser januari och faktureras i december. Ändring har gjorts genom att ändra i artiklarnas priser. På alla artiklar fanns de nya priserna sparade men fakturorna tog de gamla priserna för när de nya priserna lagts in har man inte tryckt enter tillräckligt många gånger utan bara en gång och sedan spara. Ingen förklaring har kommit upp i samband med prisjusteringen, så prislistan ser helt rätt ut men kopplingen till de nya priserna och återkommande faktura finns inte. Hade man tryckt enter flera gånger hade man fått upp frågan om prisjusteringen ska slå igenom på återkommande fakturor. När man tog spara utan enter, enter fick man aldrig upp frågan om det ska slå igenom på återkommande fakturor. Kunden har alltså missat hyreshöjning totalt i faktureringen för januari. Byrån får göra om prislistorna igen utan betalt från kunden. Det här är för dåligt av ett så modernt program och behöver åtgärdas snarast. Man ska få upp denna fråga oavsett hur man trycker på enter. Sparas de nya priserna måste frågan ställas. Fruktansvärt irriterande för både mig och kunden.