Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Autoinvoice = e-faktura

Hej, jag ska skicka e-faktura till en kommun. Som val i programmet finns skicka autoinvoice. Men när jag valt det så står det att fakturan skickats som brev. Varför? Jag vill ju skicka e-faktura digitalt.

10 SVAR 10
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Mikael,

 

Om du inne på fakturan väljer "bokför och skicka e-faktura" istället för "bokför och skicka brev via Autoinvoice" så skickas fakturan digitalt som du önskar. 

 

Ha en fin dag!

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Ja, det brukar vara så oftast, men i detta fall får jag bara dessa tre val: 

dump.JPG

Jag har samma förhållande för en kund, och jag har antagit att det beror på vad kunden angivit att de vill ha fakturan på för sätt gentemot Inexchange. I mitt fall har kunden  en skanningscentral som mottagare. 

Hej Mikael! 


I eEkonomis kundregister kan du kontrollera att mottagaren har möjlighet att ta emot e-fakturor, kika gärna så detta är gjort och om möjligheten finns. Frågan är om det är därför du inte får upp alternativet att skicka e-fakturan när den skapas?

 

I vårt skrivna hjälpavsnitt Kontrollera mottagare av e-faktura kan du se hur du går till väga. Är kund godkänd mottagare av e-fakturor men du trots det inte får upp alternativet får du gärna återkomma så ska vi kika vidare på det. 🙂 

Ha en fin måndag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Det står att det ska gå, se bifogad skärmdump.
dump.JPG

Hej igen! 

Va bra att du återkom. 🙂 Jag har skapat ett ärende på detta hos oss så vi kan kika närmre på det, vi kommer ta vidare kontakt med dig via mejl. 

/My 

JP____8
MEDLEM

Hej, jag har samma problem.
Jag vill skicka e-faktura till en kund som tar emot såna.
Jag har lagt in all information för att kunna skicka e-faktura men när jag ska skicka fakturan får jag inte "Skicka e-faktura" möjligheten.
Kan ni snälla hjälpa mig?

Hej @JP____8 

Tack för att du ställer din fråga i forumet. 

 

I ditt fall ser det ut att bero på att du använder varianten Visma eEkonomi Bas och för att du ska kunna skicka e-fakturor behöver du ha varianten Visma eEkonomi Smart. 

 

Det ser även ut som du ett samarbete med din redovisningsbyrå och därför rekommenderar jag att du börjar med att kontakta byrån så ni kan komma överens om hur ni ska arbeta framåt. 

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet framöver.

//Tinna

 

 

Hej, tack för hjälpen, jag ska kontakta min revisor 

Hej @JP____8 

Gör det så vet vi att alla är överens 🙂

 

Ha en fin dag 

//Tinna