Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Khedron Wilk
CHAMPION

Autoinvoice klarar inte liggande (landskap) format?

Bakgrund

Vi har flera leverantörer som genererar fakturor i liggande A4. Detta gäller fakturor från Microsoft Office 365, Microsoft Azure och LinkedIn. Åtminstone Azure genererar månatliga fakturor.

 
 
Problem
 

Baserat på empiriska tester så klarar inte Visma Autominvoice av fakturor i liggande/landskapsformat? Jag har provat att skicka flera fakturor i PDF-format i liggande A4 till Autoinvoice men får felmeddelande tillbaka.

 
 
Konsekvens
 

För mig blir det ett problem eftersom jag nu måste hantera dessa fakturor manuellt. Hade varit optimalt att kunna sätta upp så dessa gick rakt in i Autonvoice.

 

Ingen av dessa tjänster är direkt ovanliga så det torde vara fler än jag som "drabbas" av detta. 

 
 
Förväntad beteende
 

Att format och storlek på fakturan inte skall spela någon roll. Främst att liggande A4 skall fungera men jag generaliserar problemet när jag ändå är i farten.

 
 
Alternativt fel
 

Kan vara något annat som gör att jag får fel varje gång jag provar detta. Felaktigt filnamn, intern kombination av tecken i PDFen som ger Autonvoice problem mm? Kanske Autinvoice klarar av filerna men eEkonomi kan inte ta emot dem?

 
 
 
Alternativt svar
 

Skulle rent allmänt vara bra att få veta vad begränsningarna är för Autoinvoice gällande:

 

- filnamn (vilka tecken och längd)

 

- filstorlek

 

- filformat,

 

- antal sidor (PDF, klara Auoinvioce scanningstjänst flersidiga PDFer in)

 
 
 

Bifogar exempel på felmeddelande enda (e-postadresser maskade):

 
 
 

Känns som jag har pratat om detta förut men jag kunde inte hitta det i en sökning

so here we go...
3 SVAR 3
Joanna Norlander
APPLICATION SPECIALIST

Hej Khedron!

Det går fint att skicka in fakturorna i liggande format, där finns ingen begränsning. Det som har gjort att fakturorna i det här fallet inte har kunnat skannas är att det saknas information om kontonummer. 

När det gäller dina övriga frågor så har inte varken filnamn eller storlek någon betydelse vid inskanning. Formatet behöver dock vara antingen i formatet .tif eller .pdf för att kunna tolkas. Det är heller inga problem med att skanningen tolkar flera sidor.

Jag hoppas att detta kan ge svar på dina frågor, annars får du gärna återkomma i tråden. 

Ha en fortsatt fin sommar!

/Joanna

Doh! Mea culpa! Slarvigt av mig. Gör fullständig avbön, ber om ursäkt. 
Tack för att pekat ut vad som var galet.
"Case closed" 🙂

Hej igen!

Jag är säker på att det är fler som haft samma funderingar som du, så det var bra att frågan lyftes här i forumet:)

/Joanna