Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Automatisk öppning av nästa händelse

Hej!

Upptäckte den nya funktionen som automatiskt öppnar nästa bankhändelse, jättebra MEN den jobbar åt fel håll... man vill bokföra från början av månaden och till slutet, inte tvärtom, iom att verifikationerna ska ha (någorlunda) korrekt datumordning!

6 SVAR 6
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Detta beror på sorteringen i listan under Kassa och BankhändelserDen händelse som plockas upp är den som är överst i listan. Därför kan du välja datumsorteringen du vill ha för att kunna då den följd du vill ha på nästa bankhändelse som du ska matcha. Det gör du genom att klicka på Datum direkt under Kassa och Bankhändelser, fram till du ser att du fått listan i den ordning du vill bokföra. 

 

Information om funktionen finns i vår Versionsnyhet


Trevlig helg! 
/My 

lars_r
MEDLEM

Först en kommentar till hela upplägget med detta forum. I rubriken skriver ni: 

Välkommen! Här kan du diskutera Visma eEkonomi med andra användare.

Dessutom kan man markera följande: Skicka ett meddelande till mig när någon svarar

Allt handlar alltså om utbyte av synpunkter mellan användare. Ni håller er långt borta, trots att den enda part man vill få svar från är Visma!

Ni kunde åtminstone låta oss markera följande: Skicka ett meddelande när någon hos Visma svarar.

 

Nu till min synpunkt. Ni har nyligen ändrat i hur bokföring av bankhändelser hanteras. Tidigare kom man tillbaka till listan efter avslutad bokföring av en händelse. Nu plötsligt kommer händelsen under den nyss bokförda upp. Ytterst störande! Självklart vill man alltid ha översikten framför sig och välja vilka händelser man har underlag till och kan bokföra. Dessutom är det väldigt ologiskt att visa händelsen under den tidigare. Det normala är ju att man bokför så långt det går i tidsordning, dvs man går uppåt i listan eftersom normalläget är att den senaste visas överst.

Gå tillbaka till hur det var förut. Helt onödigt att man ska behöva klicka på Avbryt efter varenda bokförd post för att återfå listan.

lars_r
MEDLEM

Jag håller helt med som framgår av mitt egna inlägg.

Det som gör mig bedrövad är svaret från My. Typiskt Visma-svar.

Hon beskriver hur det fungerar, som om vi inte alla förstod att det är precis så systemet är riggat.

Men det är ju det som är fel!

Självklart vill man sortera händelserna med den senaste först. Vansinnigt att tvingas sortera om listan bara för att ni har infört en ändring, som knappast är efterfrågad!

Så typiskt att inte kommentera det vi som användare upplever utan bara tala om hur vi ska ändra vårt arbetssätt för att utvecklarna har hittat på något som knappast någon har bett om!  

Hej @lars_r 

 

Tänker att du ska få lite återkoppling av mig direkt. 🙂

 

Mitt svar som jag gett ovan är riktat till trådskaparen i första hand. Jag tolkade det som att den nya funktionen var en bra idé från hennes håll men att sorteringen gick åt fel håll. Detta gav jag en lösning på. Självklart är det helt ok från ditt håll att inte tycka om den nya funktionen och därför är det mycket bra att du säger ifrån, det gör att vi kan ta vidare din feedback.

 

Vad det gäller din första kommentar kring markeringen i Skicka ett meddelande till mig när någon svarar så tror vi inte att alla användare ställer frågor för att enbart få svar från Visma, utan egentligen bara för att få ett bra svar som hjälper dem lösa sin frågeställning oavsett om svaret kommer från oss eller från en annan användare i forumet.

 

/My 

HA____
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Den här funktionen är otroligt störande och ger massor med onödiga klick. Önskar att ni gör det möjligt att välja bort den så snart som möjligt.

Hej! 
 

Det finns nu ett inlägg i kategorin för idéer till eEkonomi gällande detta. Såg att du @HA___ hunnit kommenterat i ett annat inlägg också så jag flyttade sin kommentar dit istället för att samla det på rätt ställe. Mina kollegor kommer se över funktionen och era önskemål till framtida versioner och återkopplar i tråden Möjlighet att välja bort funktionen bokföra nästa bankhändelse

/My