Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avvikande datum moms - eEkonomi

Hej! 
Då blev det någonting fel med momsredovisningen. I juni betalade jag för utbildningen från företagskontot, i november kom jag på att kostnaden inte var avdragsgill. Varit hos en redovisninsgskonsult pga massa fel jag har gjort i bokföringen och vi har rättat även detta, fast det har blivit någonting fel med momsen. Vi har gjort rättelse, jag har skickat ny momserdovisning för juni måndad till SKV, men nu när jag tänkte göra november månad, får jag ett felmeddelande ang avvikande datum. 825kr från juni månaden ligger helt plötsligt i november och jag undrar om det går ens att rätta? för i detta fall kommer jag betala 2x825, en gång i den nya redovisningen jag skickade till SKV och nu ingår beloppet också i november månaden. Kan man göra någonting med det? 
5 SVAR 5

Hej!

När du står i momsrapporten och får upp detta felmeddelande, klicka på posten så tror jag att det står Åtgärder. Klicka där och välj ändra momskod. Ta bort momskoden på denna post.

Med ovan info så kan du nog lösa problemet själv alternativt meddela din byrå som loggar in och fixar till detta.

Mvh
Lovisa
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det funkade!!! Tack Lovisa, du räddade mig, tack så jättemycket! Ser att du jobbar inte så lång ifrån mitt hem, undrar om det går att boka tid hos er om man behöver någon som kan kika på hela bokföringen ev hjälpa med deklaration? Startade eget i maj så det blir min första deklaration nu i år. 

Inga problem. Jag hjälper dig gärna. Vi sitter i Fiskebäckskil. Jag jobbar nästan uteslutande i Vismas program och har möjlighet att logga in på kundens bokföring. På det sättet är det lätt att hjälpa till lite löpande när frågor dyker upp och bokslutet går då snabbare och lättare.

Mvh

Lovisa
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Du når mig på lovisa.ljungvall@revidera.se 🙂
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Åh vad roligt! Jag bor i Uddevalla, men konsulten från Uddevalla som hjälpte mig att rätta vissa grejer har inga erfarenheter med Visma  så det blev lite svårt för henne. Skickar mail till er när det blir aktuellt, antagligen i januari.  TACK och god jul och gott nytt år! 🙂