Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bankgiro på faktura...

 Jag skulle förhandsgranska en faktura och då står det mitt bankkontonummer istället för mitt Bankgironummer...

Det har stått Bankgironummer alla andra gånger som jag förhandsgranskat fakturorna.

Vad är det för fel, vet ej om att jag gjort nån ändring i inställningarna... 

4 SVAR 4
Pacsac
CHAMPION

Vad står det på kunden (i kundregistret)?

Det skall stå "Primärt företagskonto" så kommer Bg med på fakturan

 

Jag har samma problem. Gick in och kollade i kundregistret och det var redan ikryssat. Funderar på om jag inte lagt in Bankgiro - men hittar inte var jag ska göra det

Hej @tvk1980,

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

I första hand vill vi att bankgirot ska plockas upp på kundfakturorna om du har angivit det i företagsinställningarna. Om du inte vill ha det så kan du ändra till företagskontot.

 

I dagsläget är detta inget som är planerat att ändras, men lämna gärna ett utvecklingsförslag om att kunna välja upp fler betalningsalternativ så får våra utvecklare kika på det igen.

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet

//Tinna

tvk1980
MEDLEM

Jag har samma problem. Pratade med support via chat (Eva) som också sa att det är "Primary operating account" som gäller. Men jag tycker att den inställningen styr vart inbetalningen ska bokas, och inte vad det står på fakturan. Där vill jag ha alla betalningsmöjligheterna som vi har.

 

Dessutom har vi hos Nordea ett Plusgironummer som är också kontonummer där. Men man kan inte betala till det numret, bara via PG. Nu att det står "Bankkontonr" på fakturan går det fel med betalningen.

 

Jag tror att utvecklaren har blandat ihop några saker.