Hej,
Jag har märkt att mitt bankgirona inte syns på fakturorna jag skickar ut. När jag går in under företagsinställningarna för att lägga till mitt bankgiro nr säger programmet att mitt bankgiro är ogiltigt. Vad behöver jag göra för att komma till rätta med detta?
Tack på förhand
Hej @KimVilja23
Tack för att du skriver till oss i forumet.
För att kunna hjälpa dig behöver jag kontrollera några saker så vi inte missförstår varandra. Är det bankgironumret du försöker lägga in i fältet för "Bankgiro" i Företagsinställningarna eller är det ditt bankkontonummer? När jag lägger in ett bankkontonummer får jag samma meddelande som du, det vill säga "Bankgiro är ogiltigt". Däremot går det fint att lägga in ett bankgironummer.
Vad jag kan se så verkar det som du inte har någon aktiv bankkoppling och endast ett företagskonto inlagt i företaget. Kontrollera så detta konto är markerat som Primärt företagskonto. Det ser du under Inställningar - Kassa- och bankkonton - Expandera raden på det konto du vill använda som primärt företagskonto genom att klicka på kontot.
Under Försäljning - Kunder - fältet Betala till företagskonto ska det också stå Primärt företagskonto. Vilka inställningar har du där?
Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter kan du även ha en inställning på din fakturautskrift att du vill att ett alternativt bankgironummer som ska skrivas ut.
Efter att du har gjort en förändring behöver du skapa en faktura för att se den nya inställningen. Tänk på att det slår inte igenom på redan skapade fakturor.
Återkom antingen till oss i forumet eller till våra kollegor på supporten så hjälper vi dig gärna.
//Tinna
Tack för din fina beskrivning - nu fick jag det att fungera 🙂
Härligt att jag kunde hjälpa dig. Det blev jag glad för 🙂
//Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.