Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

monova
UTFORSKARE

Belopp i årsredovisningen under "Balanseras i ny räkning"

 

Årsredovisning sidan 2 längst ner, vad är detta för summa? Det finns ingen ledtext.

(beloppet finns under "Balanseras i ny räkning")

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Tänker du på fältet "Balanseras i ny räkning" som finns i

ÅrsredovisningenFörvaltningsberättelse - Eget kapital så står det såhär i hjälpen:

 

Värdet på raden Balanseras i ny räkning i kolumnen Årets resultat flyttas automatiskt till kolumnen Balanserat resultat på samma rad.

 

Värdet Balanseras i ny räkning räknas ut på följande sätt: Årets resultat fg år +/- utdelning +/- Återbetalning av aktieägartillskott +/- Förändring av reservfond +/- Fondemission

 

Hoppas detta kan underlätta dina funderingar annars är du självklart välkommen att höra av dig igen. 

/Tinna

Nej, jag tittar i utskriften av Årsredovisningen (eller när man förhandskontrollerar utskriften).

Sidan 2, längst ner under raden "Balanseras i ny räkning" finns ett belopp.

Jag tycker att inget belopp ska finnas om det inte finns en ledtext som säger vad det är för belopp. Det finns det inte här.

Hej,

Om jag uppfattar dig korrekt så rör din fråga inte hur programmet har räknat fram själva beloppet utan mer att du skulle uppskatta om det fanns en förklarande ledtext i årsredovisningen? Detta är inget som vi i dagsläget har varken i Visma Bokslut eller i Visma eEkonomis deklaration/årsredovisningsmodul. 

/Tinna