Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

J_____3
MEDLEM

Bjuda in redovisningskonsult till eEkonomi?

Jag vill bjuda in vår redovisningskonsult till eEkonomi Smart via funktionen som finns under "Appar och tillval" men lyckas inte. Mailet med inbjudan skickas och redovisningskonsulten får bekräfta org nummer och epost, sedan skickas de bara vidare till Vismas inloggningssida. Inget lösenord har angets och vad jag kan se har ingen ny användare skapats i eEkonomi. Tar tacksamt emot tips på hur man ger gratis tillgång till sin redovisningskonsult i eEkonomi så som beskrivs här: https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-eaccounting/se/content/online-help/b-set-up-collaborati...

3 SVAR 3

Hej!

 

Din redovisningskonsult måste vara byråpartner till Visma. Kolla om hen är det? Troligen är det där problemet ligger.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Hej, ok. Jag tolkade det som att denna funktionen skulle fungera även om redovisningsbyrån inte använder Visma Advisor eller Visma Byråstöd, så är det beskrivet i länken. Men det krävs alltså ändå någon typ av befintligt samarbete mellan byrån och Visma för att det ska gå? 

 

Mvh Jonas

Hej Jonas, 

Det ska fungera även om byrån inte är kund hos Visma och det känns som att du gjort rätt hela vägen. 
1. Du bjuder in byrån under Appar och tillval inne i Visma eEkonomi 
2. Byrån ska få ett mejl till den mejladress du angett, byrån accepterar inbjudan och kompletterar vissa uppgifter.
3. Byrån får en inloggning till mina tjänster och ett nytt mejl om att välja lösenord
4. Byrån läggs upp som konsult. 

Det verkar som att det någonstans på vägen inte gick som det skulle och det ska vi såklart kika på. Eftersom det finns en del uppgifter vi behöver ta del av som vi inte vill att du delar här i forumet så får du gärna kontakta oss på supporten via telefon eller chatt, så ska vi hjälpa till med felsökningen den vägen. 

Ha en trevlig helg! 🙂 
/My