Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

M_____5
MEDLEM

Bokföra ändrad momsredovisning

Hej,

Jag har en momsredovisning för Q1 som jag var tvungen att rätta, vilket jag har gjort efter guiden. Men nu när jag ska matcha händelser på skattekontot så vet jag inte hur jag ska göra.

Så här ser det ut för mig nu:

Skärmavbild 2024-08-26 kl. 11.19.03.png

Men när jag försöker matcha båda händelserna till den nya momsredovisningen så kan jag inte lägga till den fler händelser, och när jag försöker via kryssrutorna så får jag bara ett felmeddelande om att det inte går när de inte har samma datum. 

Skärmavbild 2024-08-26 kl. 11.42.21.png

Skärmavbild 2024-08-26 kl. 11.43.09.png

Hur ska jag göra här? Det känns fel att ändra i datumet, för då matchar ju det inte längre skattekontot.

3 SVAR 3

Hej!

Mitt förslag är att du matchar den första dragningen mot Momsredovisning - Momsredovisning januari-mars 2024 - klicka sen på Ny bokföringshändelse - Övrig insättning - Egen kontering - konto 2650. Rättelsen i augusti tar du sen manuellt på konto 2650 och de bör då ta ut varandra 👍

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100

Tack för ditt svar, Lovisa!

Men vad menar du med instruktionen "Rättelsen i augusti tar du sen manuellt på konto 2650"? Var och hur ska man göra det?

På rättelsen så väljer du Matcha - Övrig insättning - Egen kontering - konto 2650 👍

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100